Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här!

Skrivet av Jamisa
Hej tjejer!
Får jag vara med er här? Jag har "smygläst" här ett tag nu och känner att det är dags att jag ger mig tillkänna. Jag är nu gravid i v. 33 och barnet jag väntar kommer att födas med klumpfot på ena foten. Nu vill jag ju göra det bästa för mitt barn och har förstått på er att det finns flera olika teorier när det gäller behandlingar. Snälla, kan någon ge mig en kort sammanfattning av dessa, eller rekommendera någon litteratur? Det känns som om läkarna vill vänta tills barnet är fött innan de ger mer utförlig information - och då är det ju så dags att börja läsa!
Linda - du tillhör väl Växjö(CLV)? Det gör jag också. Vilka råd kan du ge mig ang. behandlingen där?

Hoppas nu att ingen får hicka, jag vet att frågan är ganska stor!

Stora julkramar!
Jamisa
Svar på tråden: Ny här!

hej hej

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
grattis till din lilla bebbe! :-)

en sammanfattning av alla behandlingar o så, vet jag andra som är bättre på än mej...

men vad jag däremot kan säga till dej är: försök för guds skull o få en läkare någon annanstans än i Växjö, alltså läkaren som jag fick, en kvinnlig, hon var sååå inkompetent o helt värdelös. jag bytte till en i lund, Gunnar Hägglund heter han, Hanneke Andriesse heter sjukgymnasten, o du, de är VÄRLDENS gulligaste!! o så insatta på ämnet klumpfot...

kevin har med klumpis på ena foten...förresten du, fick du veta detta via ultraljudet eller? jag visste inget förrän han kom ut...
 

välkommen hit jamisa!

Skrivet av  veronica o wiggo 1 år idag!
hej jamisa och välkommen hit till oss!

grattis som bara den till krabaten i magen. om du visste vad jag är avundsjuk på alla med barn i magen. så himla mysigt med allt det där, mage, föda och så ;o) fast dom är rätt go\'a när dom är 1 år också *skrattar*

jag återkommer efter jul och skriver mer kring din fråga ;o) lite kan jag ju bidra med *skrattar*

kramar i mängder och god jul!
 

Välkommen

Skrivet av  Micra
hit! Nu har du kommit till rätt ställe. Alla här är så underbart hjälpsamma o goa. Du kommer till att få jätte mycke bra info.

Kramar till er o en riktig God Jul // Micra
 

Grattis

Skrivet av  Monica i Lycksele
till eran bäbbe i magen!

och välkommen hit! Efter jul skall jag se vad jag har för material och artiklar kring klumpfot. Det finns mycket att läsa i alla inlägg här. (Hoppas att de inte rensas bort efter nyår)

En riktig God Jul på er!

Kramis
Monica & William-02