Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jamisa!

Skrivet av veronica o wiggo-03
hej!

nu har jag lite mer tid att svara på din fråga som du frågade om nedan. wiggo håller just nu på att bygga en koja i köket på en hylla, kryper iväg och hämtar kökshanddukar och lägger på hyllan och sedan kryper han dit och lägger sig *hihi* dom är för rara dom där små liven

du frågade om det fanns någon info om olika behandlingsmetoder. jag har surfat en del och kollat in lite olika hemsidor med mycket info. hittat en del sidor från usa främst. hittade även denna sida som jag har kollat en hel del på:

http://pages.ivillage.com/clubfootboard/

där kan du läsa om diverse metoder.

själv är jag mest inkörd på ponsetimetoden eftersom den använder wiggos doktor.

har ni hört er för om vad för metod som används på ert sjukhus? det är rätt skönt att få det berättat för sig innan det är dags för behandlingen att sätta igång.

som jag jämt tjatar om då är det nog strunt i samma vad för metod som används bara doktorerna tror på den och är väl insatt i den. för det allra viktigaste är ju att dom små klumpisarna får fina fötter till slut.

men visst, jag är överförtjust i ponsetis metod då den är icke-kirurgisk. hela idén är lättförståelig och metoden funkar verkligen. så jag är så glad att den metoden används på vårt sjukhus. men vem vet hade någon annan metod använts så kanske jag hade tyckt att den var bra. men just tanken med att slippa operera är för mig det bästa alternativet.

nåväl, lycka till med bäbis i magen och det är väl snart dags för en liten vårklumpis att titta ut snart va?

kram till er från oss!

Svar på tråden: jamisa!

Hej hej

Skrivet av  Jamisa
Tack för ditt svar! Nu får jag förhoppningsvis snart lite mer tid för mig själv så jag kan börja surfa på allvar. Väntar bara på att maken och sonen ska börja jobba/gå till dagis igen så jag får vara ifred lite ;)). Sonen vill helst vara med när mamma sitter vid datorn och då är det svårt att få något seriöst gjort, fast det är ganska mysigt.

Nej, jag har inte fått något namn på behandlingsmetoden, och inte någon utförlig beskrivning heller, och det retar mig! Jag kan inte nöja mig med "Man gipsar foten de första veckorna och sedan, om det behövs, så opererar man hälsenan och sedan får vi se..." "Jo, det finns skenor som man använder efter gipsningen..." Jag förstår ju att man inte kan uttala sig om exakt behandling innan barnet är fött, men det här är ändå för lite informationen när det handlar om mitt barns hälsa!

Jo, det är snart dags för den här klumpisen att titta ut! C a en månad kvar till Bf. Hoppas att han skyndar sig på! Funderar på att ta ett joggingpass om ett par veckor ;). Å andra sidan, om han bara är hälften så envis som storebror så kommer han själv att bestämma när det är dags iallfall. Suck.

Gott nytt år!
 

hej hej

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
fick du mitt mail jag skickade för nån vecka sen eller vad det var...?

hur mår du annars, så här i slutet av graviditeten?
 

Jodå!

Skrivet av  Jamisa
Tack för mailet! Hade bara lite svårt att svara ordentligt just då och sedan har det inte blivit av... Jag mår ganska hyfsat faktiskt, med tanke på omständigheterna. Har lite svårt att sova, om jag nu ska hitta något att klaga på :) men annars är det rätt ok!
Nu under veckan kommer jag äntligen att få tid att ta itu med "fossingen" på allvar, så då kommer säkert fler frågor!

Ha det bra sålänge!
 

Artiklar från Familjeliv