Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gästbok..

Skrivet av Katarina m. Leon
Vet inte om frågan hör hemma här men någon/några av er har säkert ngt bra tips.. Har använt mig av minsite.nets gästböcker på mina sidor men vad det verkar har deras domän upphört (?) så jag behöver nu en ny enkel och snygg variant :) Några tips?? Tack på förhand!
Svar på tråden: gästbok..

nej det har inte upphört

Skrivet av  .:caya m elvira & knytt v40:.
såhär står det i minsite\'s forum
(17/11)
I helgen flyttade vi och uppgraderade vi våra servrar. I samband med detta var vi även tvungna att peka om våra DNS poster.
DNS servrar är utsprida i världen och alla ISP får sin information om en vis domän från någon av dessa DNS servrar. Just den DNS server som bostream får information ifrån kanske inte är helt klar med ändringen. Generellt tar en DNS ompekning 48-72 timmar, så snart kommer allt vara som vanligt igen förutom att du kommer att uppleva att din verktyg och tjänster fungerar lite stabilare och snabbare :)
 

jaha!

Skrivet av  Katarina m. Leon
fast nog har gästböckerna varit off mer än 72 h snarare 720 h.. :( Men jag kanske ska vänta ut den då.. *tack*
 

men du kan ju ändra

Skrivet av  .:caya m elvira & knytt v40:.
vi har också bostream men ändrade så vi går genom en annan dns-server nu

nu var det inte jag som ändrade så jag vet inte riktigt hur man gör eller så...

problemet ligger iaf i dina egna inställningar, gästboken finns där o du har nog fått flera inlägg också, det är bara det taskiga att du inte kan läsa dem just nu
 

ok :( Tack för ditt svar :) *imt*

Skrivet av  Katarina m. Leon
 

Vore bra att veta hur

Skrivet av  Ellen
Jag kan inte heller se några minsites-gästböcker... Hur ska jag göra för att kunna se dem?
 

Var/när ändrar man själv DNS?

Skrivet av  Erica
Är inte minsite en webbaserad gästbok? Ska man själv behöva in och ändra såna saker då? Och var i så fall. Nu fungerar min som den ska men jag är bara nyfiken då jag inte riktigt förstår det här.
 

Vi bytte till

Skrivet av  Ellen
Den som man kan fixa på http://www.gbok.com/regga.asp
Jag har haft massor av gästböcker (åtminstone 6-7 stycken) och jag gillade den här. Hade också minsites tidigare och det är ju lite surt den är borta... :-/

Helst skulle jag vilja kunna göra en egen, men det kan jag tyvärr inte!
 

ok ska kolla där då..

Skrivet av  Katarina m. Leon
funderar oxå på att klura på en egen men det få nog ligga på framtiden! tack för tipset :)
 

här är två

Skrivet av  .:: Bina & Leah ::.
http://www.gbok.com/

http://www.gastbok.minwebb.net/

båda har jag på min sida som reserver just nu... börjar tröttna på Minsite så en av dessa lär förmodligen ta över.
 

tack för tipsen :)

Skrivet av  Katarina m. Leon
kollar upp dem snarast, börjar bli lite sur på minsite oxå!
 

Borta?? nä..

Skrivet av  [mia]
Jag har minsites gästbok på flera sidor - de fungerar alldeles utmärkt. Inte alls borta!
 

Hmm

Skrivet av  Katarina m. Leon
låter märkligt! Har kollat runt hos massor som jag vet har minsite men kan inte se ngn av dem! :( Undra vad det kan tänkas bero på? Tack för ditt svar iallafall!
 

Jag hr min hos minsite..

Skrivet av  Ulrika
och den är kvar..
 

Det är inget strul med SP2?

Skrivet av  Erica
Inte för jag har hört att det påverkar just gästböcker men så mycket annat som man hört strular har ju haft med XP servicepack 2 att göra så jag bara undrade om detta har uppkommit i samband med detta eller inte.
 

Vi har inte

Skrivet av  Ellen
lyckats installera det så om det inte är så att man måste ha det för att det ska fungera så tvivlar jag på att det har med det att göra, men jag är mycket nyfiken på VAD jag ska ändra. Det verkar ju uppenbarligen inte ha med själva gästboken att göra eftersom det fungerar för en del. Hmmm... mystiskt...
 

Vi har inte

Skrivet av  Ellen
lyckats installera det så om det inte är så att man måste ha det för att det ska fungera så tvivlar jag på att det har med det att göra, men jag är mycket nyfiken på VAD jag ska ändra. Det verkar ju uppenbarligen inte ha med själva gästboken att göra eftersom det fungerar för en del. Hmmm... mystiskt...
 

Artiklar från Familjeliv