Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Musen är helt galen!!!

Skrivet av Mysmamman
Min mus är helt vild :o)

Till min dator har jag trådlös mus och tangentbord och musen har fått fnatt. Muspekarn löper amok över bilden och drar iväg uppåt och neråt utan att jag gör något.

När jag är här inne på AFF så är det oerhört irriterande, när jag ska klicka på ett inlägg drar muspekaren iväg och då öppnas ett annat inlägg istället eller så markeras ett textstycke eller något annat som jag inte vill.

Vad är det för fel, ska den helt enkelt rengöras??
Svar på tråden: Musen är helt galen!!!

Egentligen fel snack

Skrivet av  Trillian
det är inne på tekniksnack man ställer sådana frågor... men jag kör ändå.

Förmodligen behöver musen rengöras. Öppna luckan på undersidan och plocka ut kulan. Blås bort damm och skräp, ibland kan man vara tvungen att ta pincett för att få loss damm som fastnat. Kulan kan du rengöra försiktigt med ljummet vatten och diskmedel. När du torkar den får du se till att det inte fastnar något ludd från handduken. Bäst är att lufttorka.

Om det är så att du använder labtechs mus så behöver den inte krångla för att den är smutsig. Labtechs möss lever ofta ett eget liv.
 

Ojjj!!!

Skrivet av  Mysmamman
Provar att fråga även där inne också då. Visste inte att det fanns ytterligare ett snack med datafrågor, tack för att du svarade ändå.

Får rengöra den ikväll så får den torka under natten, nu behövs den ju :o)
 

Fråga på Tekniksnack

Skrivet av  Laijron
Där passar frågan bättre.

Men det du kan testa innan dess är att uppdatera drivrutinen för musen och byta batterier. Är det en optisk mus så rengör hålet vid kameran. Kolla också inställningarna för den om du har "Flytta muspekaren till standardknappen i dialogrutan" Avmarkera om den är markerad.
 

Kollade inställningarna

Skrivet av  Mysmamman
och den rutan var inte markerad. Jag tror inte att musen är optisk för jag hittar inget hål för någon kamera :o)

Tack ändå!!
 

Laptop?

Skrivet av  Lena_O o<:-)
Då kan pinnpekaren strula och hänga upp sig. Det finns något man kan rengöra den med, för det är något som ärgar ihop då man inte använder den så ofta.
 

Tack men det är ingen Laptop *imt*

Skrivet av  Mysmamman