Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fotoalbum

Skrivet av Nell med Robert och Aliette
jag har bilder på hemisdan i fotogalleri som thumbnails. Jag skulle vilja ha att man när man klickat på en thumbnail och fått bilden förstorad skall kunna få upp pilar på samma sida som den förstorade bilden för att kunna klicka till första, framåt, bakåt och sista bilden. Kan jag göra det på min sida och hur gör man isf?

http://www.hellberg-kling.se
Svar på tråden: Fotoalbum

Albumprogram

Skrivet av  Erica
Ta en titt på Jalbum (och/eller EGG) och se om det kan vara något.

Då slipper du koda själv, vilket du i o f s också kan göra. Det som behövs för att du ska kunna bläddra är att du har bilderna på en websida så att du kan lägga in pilarna och inte som nu visar bara en bild.

http://medlem.spray.se/erica59/

 

Ja så vill jag ha!

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
skall titta närmare på dessa två, det är det jag är ute efter. Tack!!

En fråga angående bilden och webbsidan som du nämnde, om man lägger in en bild på en webbsida och pilar, hur får man bilderna att ändras skall man ha ett javascript eller så som hämtar ny bild eller måste man ha en webbsida per bild? Förstår inte riktigt hur du menar?
 

Nu har jag kikat

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
och vilken toppenbra hemsida, kommer nog köra Jalbum, men det blir pyssligt att välja. Kan man ändra färgen på bakgrunden i den man väljer?
 

Du kan ställa in det mesta

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
i JAlbum, färger och sånt ändrar man på ett lätt sätt. Vill man använda css går det oxå bra.
 

Man kan styra i princip allt

Skrivet av  Erica
Men det är lite pillrigt om man inte är så hemma på kodande och sånt.

Vill du enkelt kunna välja bakgrundsfärg ta en titt på t ex mallen Show Off. Om man där under Utseende väljer Custum.css kan man under flik 2 (ShowOff) lätt välja sina egna färger under Colors nere till vänster.

Min manual som finns på min sida handlar om en mall som i princip är ShowOff (Erica-malen "pratar" svenska). I manualen får du förklaringar till de flesta av inställningarna i den mallen.

Jag rekommenderar att man använder någon av de enklare mallarna (t ex ShowOff) om man vill kunna ändra på utseende m m. Väljar man något av de mer avancerade mallarna (t ex BluPlusPlus, XP, BananAlbum m fl) är det krångligare att försöka ändra eftersom de är betydligt mer komplicerat kodade.
 

Artiklar från Familjeliv