Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

TIPS EFTERLYSES......

Skrivet av sussie
På onsdag ska vi ju göra ett sömnEEG på vår treåriga son, behöver lite tips och ideér på vad vi ska hitta på, först imorgon kväll när vi ska hålla honom uppe till klockan 24.00. Sen till morgonen när vi ska väcka honom klockan 04.00. Berätta gärna vad ni har gjort!!!

Sen vill jag också fråga om även detta sömnEEG skulle vara normalt (som det var vakna EEG:t var), vad händer då? Kan de medicinera ändå? Vår son har ju frånvaroattacker så fort han tar det lite lugnt. Kan vara uppåt en 100 om dagen, de kan ju inte bara låta det vara så...eller?!?!?! Jag kan ialla fall inte släppa detta!
Svar på tråden: TIPS EFTERLYSES......

Hej sussie

Skrivet av  Miann
Min dotter har gjort ett sömn-EEG. Vi bakade bullar mitt i natten!!! Hon gillar att baka så det var det enda jag kunde komma på att göra som skulle hålla henne vaken. Resten av familjen tyckte det var jättegott med nybakta bullar till frukost!

Jag tror visst att det går att medicinera även om inte EEG visar något. Som sagt, så kan han inte ha det.

Lycka till!
 

Tack för tipset...

Skrivet av  sussie
Vi bakade vid en sisådär 05.00 på morgonen... Halva sockerkakan var uppäten när vi kom hem....
 

Angående normala EEG:n...

Skrivet av  Gunilla
Vi har gjort fyra EEG:n både i vaket och sovande tillstånd och inget av dessa har visat någon aktivitet.
Däremot har han haft fyra krampanfall och medicineras för dem.
Man brukar gå efter hur kramperna ser ut och ha EEG:n som vägledning (efter vad de förklarat för mig), så det vore ju väldigt konstigt om han INTE skulle få medicin trots sina anfall.
Men oftast är det ju skönare att hitta NÅGOT och veta vad som händer och vad som orsakar det...

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv