Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Orolig!

Skrivet av Lisa & Isak
Har en son på snart fyra år, han har en medfödd hjärnskada som gör att han är senare i utv.
Han har sedan ett och ett halvt år haft federkramper, men sen i april har något hänt. Han blev väldigt sjuk, krampade mycke och flera gånger på en dag, vi åkte in akut men dom hittade inget fel..skickade hem oss..även fast vi sa flera gånger om att det är något som inte stämmer.....fick åka in akut igen två dagar senare, han krampade då i två timmar. Det visade sig att han hade dubbelsidig lunginflammation som dom missat....efter det så har kramper kommit allt oftare.
Vi var i kontakt med en barn läkare förra veckan som skickade en remiss till en neuorlog som skulle kontakta oss,..ska även göra ett nytt sömn Egg, gjorde det i samband med att han var sjuk, allt var då normalt och även en magnetröntgen gjordes då som också var normal, inga tecken på fler skador.
Så händer det idag det som aldrig hänt förut, han krampar i vaket tillstånd..krampen går över nästan lika fort som den börjar. Han har haft sex små kramper idag..så nåt är allvarligt fel!! Ska kontakta barn avd imorgon igen, och nu får dom banne mig göra något! Vad har ni föräldrar för erfarenhet av ep medicin? Har det påverkat era barns utv? Hur länge fick ni vänta innan läkaren agerade?
Svar på tråden: Orolig!

Ju förr man medicinerar ju bättre..

Skrivet av  Dupin
det sa iallafall vår neurolog - fast Erik var bara 6 månader när han fick diagnosen, och det kanske är annorlunda med större barn.
Men visst får man stå på sig - läkaren på min BVC
hade tänkt sig att avakta 1 år...För barn krampar ju inte på begäran, liksom, och hon ville inte skriva nån remiss på min beskrivning.
Som tur var hade vi läkarkontakter i vänkretsen som jag faktiskt för en gångs skull utnyttjade riktigt ordentligt!
Erik medicinerade i 2 år, och är helt normalt utvecklad - vi märkte ingenting av några biverkningar heller.
Stå på dig och lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv