Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Onormalt beteende

Skrivet av NettanN
Min flicka gjorde ett EEG i början av året pga hennes raseriutbrott. Visade på mycket elektrisk aktivitet. Började i mars medicinering med Lamictal. I sept fick hon ett grand mal och då ökades medicindosen. Raseriutbrotten har bara visats hemma. Och även ett annat beteende då hon blir flamsig och tramsig, är överallt samtidigt, retas och gör allt för att vi ska bli arga. Hon bryr sig inte alls om man säger till och blir vi arga så skrattar hon bara. Detta beteende känns inte normalt, men hab har inte tagit oss på allvar. I skolan trodde vi det var frid och fröjd, men förra veckan hade jag bokat in ett samtal med två av hennes fröknar. De berättade att detta beteende numera även fanns i skolan, och de höll verkligen med om att det inte var normalt. Det var väldigt skönt att höra att det inte är vi som överreagerar. I skolan kan hon plötsligt smälla till någon kompis utan anledning, och hemma är hon alltid på lillasyster. Kan detta höra till hennes ep, eller kan det vara biverkning av medicinen? Dessutom så tycks det som om koncentrationen har blivit sämre efter hon började med Lamictal, men enl vår läkare borde det snarare vara tvärtom.
Svar på tråden: Onormalt beteende

undrar

Skrivet av  Lotta
Min grabb fick diagnosen ep när han var 3 år. Hans kramper var svåra att reglera med medicin så han fick pröva ett nytt preparat (1990) innan var han världens goaste pussades och kramades och så men nu var han agresiv ville inte ha någon kropps kontakt osv. Det tog bara någon vecka efter vi slutade så vart han sig lik igen. 1994 fick han ett stort grand mal anfall och efter det diagnoserades han damp. I dag är han 16 1/2 år och blivit av med både ep och damp diagnosen.
 

Min flicka hade också ett

Skrivet av  Rita
onormalt beteende, men hon var inte aggressiv. Utan istället bestod beteendet av koncentrationsvårigheter, inlärningssvårigheter, att hon kunde säga dumma saker till folk, som hon sedan menade att hon inte alls sagt, allt detta gjorde ju att folk i allmänhet tyckte att hon var konstig, det här med att flamsa o tramsa känner jag också igen. Min flicka har ätit Lamictal i nästan två år, och efter det blev hon bättre. Innan åt hon ergenyl. Hon är idag 12 år och hon har varit anfallsfri sedan hon började med Lamictalen.
 

Artiklar från Familjeliv