Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ergenyl...

Skrivet av Eva
Finns det nån på den här sidan som har nån erfarenhet av Ergenyl och dess biverkningar? Har precis läst i en bok om ep att valproat(det verksamma ämnet i Ergenyl) kan ge viktuppgång/nedgång,etc. Även att det kan ge ökad saliv och slemproduktion, och det är den biverkningen jag är mest intresserad av. Min son har en kraftig slemproduktion som ingen vet vart den kommer/beror på. Därför vill jag ha kontakt med nån som har erfarenhet av detta. Tack på förhand.
Svar på tråden: Ergenyl...

Provat Ergenyl

Skrivet av  Bobby

Hej !

Nu kanske inte det här passar men då du frågade om någon provat Ergenyl så tänkte jag bara säga att det har jag.
Tyvärr gick det inte så bra så jag var tvungen att få det utsatt.
Nu är det ju inte alls säkert att alla biverkningar som nämns att man får dessa (som du redan känner till).
Även fast du tagit upp detta med läkaren så tycker jag
att du kan ta upp det åter med läkaren.
Är biverkningarna för stora bör man nog tänka efter hur att gå vidare och disskutera det med läkaren.

Nu vart det här kanske inte ett svar men om problemen är så stora bör man tala med läkaren om detta.
Det är inte meningen att man skall behöva gå omkring med en hel del biverkningar, man skall ju må bra på sin med. och inte tvärtom

Bobby
[email protected]
 

Vi har Ergenyl

Skrivet av  MammaMia
Hugo har ätit Ergenyl i 2 år. Först 1 år i form av Orfiril (samma verksamma ämne) och sedan på senare tid Ergenyl mixtur. Vi har inte haft några direkta problem som vi direkt kan relatera till det förutom en medicinsk blodförgiftning pga överdosering. Han äter det i kombination med Lamictal.
 

Artiklar från Familjeliv