Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

neurologbesök, varför??

Skrivet av Vildmärren
Jag var iväg med Vildhästen på det återkommande EEG-testet för 1 månad sedan. Tidigare år har antingen vi eller barnläkaren hört av sig några veckor efter testet för att diskutera resultatet. Men denna gång kom det bara en kallelse till neurogmottagningen med posten, barnläkaren hade skickat en remiss det. Vildhästen har aldrig förut varit till ngn neurolog.

Är det vanligt att behöva besöka en neurolog vid frånvaroattacker? Är det något vi missat förut? Eller kan det ha framkommit något nytt vid testet? Hon verkade mer påverkad av de blinkande lampan den här gången. Undrar bara hur ni andra har haft det, har era barn träffat neurologer eller bara "vanliga" barnläkare?
Svar på tråden: neurologbesök, varför??

Vi har

Skrivet av  Aase
aldrig träffat något annat än barnneurologer. Det kan iof bero på att vi körde in honom akut vid det första anfallet (tonisk-kloniskt) så det var barnneurologerna på Huddinge som gjorde utredningen.

Min uppfattning om barnläkarna här är annars att de "nog" hade ramiterat oss till barnneurolgen eftersom de blir fruktansvärt nervösa så fort man nämner att han har ep.
 

behandlande läkare är barnneurolog

Skrivet av  lillans mamma
Eftersom vi åkte in akut första gången och sedan fick diagnosen infantil spasm så har vi en neurolog som läkare. Andra barnläkare utan neurologkompetens ger jag inte mycket för. De blir bara stirriga och svettiga så fort lillan får anfall (grand mal)och man får själv föreslå snabbverkande kramplösande medicin när inte stesolid hjälper...
 

ops, menat till Vildmärren :) IMT

Skrivet av  lillans mamma
.
 

ok

Skrivet av  Vildmärren
jag skall kanske se det som en fördel att äntligen få komma till neurologen... :-)