Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

anfall vid tilltal?

Skrivet av Linnea
För två veckor sedan ökade sonens anfall från ca 3 till 30 om dagen. (droppattacker) Så vitt vi vet så finns det ingen orsak till detta. Nu sitter jag hemma med honom, räknar anfall och försöker få honom att leka lugnt och inte slå sig mera. (Han är hyperaktiv.) Nu har jag sett att anfallen inte bara ökat, de har också ändrat karaktär, blivit längre och lite otäckare. Dessutom, det här tycker jag är skumt, har jag märkt att om han tittar på TV, leker, äter eller dyl och jag tilltalar honom så får han väldigt ofta ett anfall. Jag vågar knappt prata med honom längre.
FInns det någon här som har liknande erfarenheter?
Svar på tråden: anfall vid tilltal?

nästan lika

Skrivet av  annas mamma
När vår dotter mådde som sämst, kom anfallen (frånvaro-ibland drop)när hon hade för tråkigt och blev understimulerad och trött (trodde vi..) alltså vid uppvaknande, maten(precis innan hon skulle börja äta)TV, läsning, toabesök mm.Detta ledde till att jag hela tiden pratade med henne för att få hennes uppmärksamhet. Nu när hon är stabilare (tack vare Lamictal)reagerar hennes armar med att "åka upp" eller "stelna" när hon tänker på nåt spännande (kalas, näsblod, dagis mm.)eller när det händer nåt särskilt. Att din sons anfall har blivit tätare och kraftigare låter däremot lite oroande. Har du haft kontakt med läkare? Det kan vara tilltagande elektrisk aktivitet i hjärnan som behövs brytas (med t.ex Stesolid) Men kontakta er läkare om du inte redan gjort det

kram på er!
 

Har läkarkontakt

Skrivet av  Linnea
Vi har satt in en stesolidbaserad medicin o nu verkar anfallen minska något. Han är i skolan igen men det är oroligt. Jag mår piss och orkar knappt jobba. Dessutom är min arbetsgivare rätt så missnöjd med att jag varit borta så mycket nu. De förstår mig men samtidigt vill de ju ha någon som arbetar också. *L*
Så, fick jag gnälla lite om mig med...

tack för kramar
 

Artiklar från Familjeliv