Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Epilepsikirurgisk utredning

Skrivet av NettanN
Någon som gjort epilepsikirurgisk utredning? Sabina ska till regionhab i Göteborg i augusti. En psykolog har avsatt en hel vecka för Sabina och samtidigt som hon testas ska ett video-EEG göras. Någon som varit med om detta? Kanske t.o.m någon som gjort epilepsikirurgiskt ingrepp? Veckan efter ska även en neuropsykologisk utredning göras på BNK i Göteborg. Så det blir en intensiv period, men förhoppningsvis kan de komma underfund med om raseriutbrotten och beteendestörningarna beror på ep eller något annat.
Svar på tråden: Epilepsikirurgisk utredning

Det jag vet

Skrivet av  lene
är en ifo om just detta vi hade på en ep-föräldraträff för några år sedan, Och det jag läst om .Det du kan göra är att ringa till kuratorn på Drotting Silvias barnsjukhus Nevro det finns en speciel kurator för våra ep-barn där , ring nevro och be dom lotsa dig Hon kan bör kunna ge dig svar på allt.
Om man gör den där finns en ured enhet på Bräcke östegård med, Skulle nog behövas en föräldra träff via ep förbundet nu Men vad jag vet planeras inget, tråkigt Man kan ju undra vad alla pengar förbundet har tar vägen,, Balonger med symbol på var det sista vi fick erbjudane om För att synas göra ep-synligt i samhälällt ..säger väl allt .( ett sidospår)