Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ah - finns du här? Jag har en fråga ...

Skrivet av Sara
Om du finns här så kan du väl hojta till. Jag har en fråga till dig, som härrör ett gammalt inlägg, som jag fann genom sökfunktionen.
TACK!
Svar på tråden: ah - finns du här? Jag har en fråga ...

Sara kan du mena mig

Skrivet av  ah=Anne
Förrut skrev jag min signatur ah men numera Anne.
och jag har en dotter som har ep..
Men det är bara att fråga på, ska svara så gott jag kan *ler*
 

Ja!

Skrivet av  Märtas mamma Sara
Jag har bläddrat bakåt en bit och läst om att ditt barn spände armarna utifrån kroppen och lutade huvudet nedåt när hon fick kramper. Jag skulle bli mycket tacksam om du kan beskriva detta lite mer för mig. Hur frekvent är det, exempelvis?
Min dotter spänner armarna oerhört mycket, men jag tycker inte att hon böjer huvudet. Min dotter har inga direkta problem av de här "spänningarna", och förmodligen är det bara en fix idé. Men oron finns ändå alltid.
Stort tack!
 

Du undrar nog...

Skrivet av  Anne m Julia +1
om din dotter har epilepsi eller?
När min dotter får dessa spända armar så är det spända ben oxå."knyckningarna" kom vart 10:e till 30:e sekund, kunde hålla på från någon minut till en kvart som värst. Julia blir väldigt trött efter anfallen.På Julia kan man höra att andningen blir annorlunda oxå.
Jag hoppas det går bra med din dotter, och jag vet att barn kan ha för sig dom märkligaste saker utan att behöva oroa sig över. Skriv gärna å berätta hur det går ; )
 

Å, tack ...

Skrivet av  Sara - igen!
Jo, visst är det märkliga, lustiga saker hon håller på med, vår lilla fröken. Hon spänner armarna i tid och otid. Oftast i samband med glada, roliga, uppspelta situationer! Visst förstår jag att det förmodligen är en fix idé, något hon har för sig bara - ungefär som att andra barn hoppas jämfota av glädje ... Men tanken finns ändå någinstans i bakhuvudet. Lite oro, kanske.
Att hon skulle kunna ha epelepsi har jag egentligen aldrig tänkt på - läste här innen av en annan orsak. (Har en god vän vars dotter har ep, jag vill gärna lära mig mer för att vara ett gott stöd) och så råkade jag läsa din beskrivning och ville bara fråga lite mer.
Tack för ditt snabbam utförliga svar! Efter din beskrivning så inser jag att det inte finns minsta lilla likhet med min Märtha.
Lycka till med er Julia, jag önskar er allt gott!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv