Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inga aktiva här längre?

Skrivet av A
Jag har precis hittat hit eftersom vår dotter har kramper och nu börjar medicinera. Snacket verkar tyvärr lite dött så jag undrar om det finns några aktiva här?

Någon som har liknande erfarenheter som vi? Det började med en feberkramp men fortsatte med kramper och absenser utan feber. På 5 dgr hade hon 5 anfall och då började hon medicinera trots att hon fortfarande var under utredning.

Vi har nu gjort EEG, EKG, ryggmärgsprov, blodprover och CT-skalle. Det som återstår är nån slags ögonundersökning tror jag. Än så länge har inget hittats och jag tror det är bra väl?

Min dotter är 10 månader och äter nu Hermolepsin och har varit krampfri sedan hon började med det. Vet så klart inte om hon ändå hade varit krampfri och om hon kan få anfall trots medicinen.

Hoppas det finns någon mer här för jag känner ett stort behov av att ventilera min oro och kanske få höra att jag faktiskt inte behöver oroa mig så mkt som jag gör! :-)
Svar på tråden: Inga aktiva här längre?

Hej!

Skrivet av  Flugan
Jag brukar läsa och skriva här ibland, men som du skriver så händer det inte så mycket här. Jag har en dotter som fyller 3 år snart. Vi fick diagnosen epilepsi för ungefär ett år sen. Har prövat 4 olika mediciner och nu äter hon Absenor som fungerar bra.
Hennes kramper är väldigt korta (max 10 sekunder) men när det är som värst kan hon ha 2 kramper i minuten under perioder.

Hur är det för er?
 

Hej!

Skrivet av  A
Skönt att se att det iaf finns tre till här förutom mig :-)

Min dotter har haft några korta frånvaroattacker, kanske 30 sekunder långa. En gång följde ett krampanfall direkt efter, en annan gång var det ett rent krampanfall utan frånvaro först. Det började med att hon hade en feberkramp men sedan har hon inte haft feber vid kramperna.

Tyvärr har jag läst en gammal neurologibok här hemma och jag frossar i alla hemska diagnoser som finns. Vi väntar fortfarande på svar på CT och jag hoppas vid gud att de inte hittar någon tumör som är orsak. Även en del ämnesomsättningsprover saknas och vad jag förstått är såna sjukdomar inte att leka med heller.

Fast läkarna tror själva att anfallen beror på *omogen hjärna* och att det kommer att växa bort.
 

Tittar in ibland

Skrivet av  ullebulle
Min son är 11 år och fick ep som 9-åring. I april sattes medicinen ut efter två års frånvaro av kramper. Dessvärre fick han två nya anfall tidigt i augusti så nu medicinerar han igen, han har en mycket låg dos av trimonil och tycks klara sig bra på det. Tidigare har han haft trötthet och koncentrationssvårigheter som biverkning, vilket påverkat skolarbetet något, men han får bra hjälp i skolan.
 

Artiklar från Familjeliv