Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej alla på sidan !

Skrivet av simons mamma
Nu är jag här igen.Har inte skrivit sen i våras.
Sonen gjorde då ett sömn-EEG som visade sig vara helt normalt.
Hans frånvaroattacker har emellertid fortsatt och han har nyligen gjort ännu en undersökning.Inte heller den visar något.Vi väntar dessutom på att han ska få göra magnetröntgen.Blir någongång i början på nästa år.

Läkaren vill ändå sätta in epilepsimedicinen Lamictal och se om den har någon effekt.Vill fråga alla kunniga människor på sidan om era erfarenheter av medicinen.Läser man i FASS blir man förskräckt av alla biverkningar som räknas upp.

Gör jag rätt att utsätta min unge för det här?
Jag vill ju att han ska få hjälp.Han missar mycket på lektionerna pga det här.Enligt fröken är han jätteduktig bara "påknappen" är inkopplad.
Han är 11 år och går i grundsärskolan.Har ett lätt begåvningshandikapp.
Svar på tråden: Hej alla på sidan !

lamictal är en av de "snällaste"

Skrivet av  lene
små tabletterna av ep-medicner ,Min dottern vaknade liksom upp av den och jag vet barn som fått svårt att somna på kvällen Så allt finns men rent generellt så är den uppiggande Och om han får biverkningar så kan ni sluta värre är det inte, Men tänk vad bra om denna lilla tablett skulle hjälpa honom så att spraket i huvudet stannade av och han kunde tänka Som du skriver att han kan Gör ett test o lita på läkaren
När min dotter startade med lamictal tänkte jag inte på biverkerkningaran Tyvärr räkte inte den till utan tompimax tillsattes oh u vilka biverkningar jag gjorde som du tvekade länge men vad hände jo hon blev krampri i ett halvår utan biverkningar av den .,Men tyvärr har det inte hållit i sig så hennes läkare letar vidare för att med andra mediciner uppnå samma ,
håll tummarna
 

Hej lene!

Skrivet av  simons mamma
Tack för ditt lugnande svar.Skönt att höra att medicinen är av den mildare sorten.
Man ska naturligtvis tänka i positiva banor som du gör.Har själv tyvärr lite tendenser att göra det motsatta.
Jag vill så gärna hoppas och tro att den ska hjälpa min kille.Att han också kommer att vakna upp.Han är ofta väldigt trött i skolan och det är väl inte så konstigt.
Hur mår din dotter?Har hon besvär med stora kramper?

Kramar från
 

Hej simons mamma

Skrivet av  lene
Svar både ja o nej , Dottern har inte kommit upp till krampfri nivå , utan har ca två dagar per vecka som det sprakar o har sig i hennes huvud.Hon har både frånv o toniska kramper, och det finns ingen logik i när o var de kommer , Utan man får ha total beredskap hela tiden ,natt som dag,
Hon bllir ofta sorgesen o ledsen över att ha ep att inte veta när det kommer en kramp O vad andra ska tycka , Hon är ju tonåring med allt vad det inebär av självbild hon som din son en lindrig utvecklingstörning och begåvningshandikapp och går i grundsär, Och inlärning o minne är mycket relaterat till hur kramperna kommer en kramp kan radera ut det hon lärt sig precis innan och det kan vara minst sagt tröttsamt Skulle tro att det är så din son har det fast hans kramper är mindre synliga i kroppen men lika störande i hjärnan .
kram lene
 

Tack för svaret lene

Skrivet av  simons mamma
Förstår så väl att din dotter upplever sin situation som jobbig.Hoppas hon så småningom hittar en medicin som funkar för henne.

Simon började medicinera igår.Än så länge mår han bra ,få se framöver om den får effekt.Hoppas det.
Det skulle inte förvåna mig om du har rätt i ditt antagande att hans absenser är "osynliga"på EEG.
Få se vad magnetröntgen säger fram i januari nästa år.
Ha det bra!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv