Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Begränsar ni er?

Skrivet av A
Min dotter är som sagt liten ännu så vi har inte hunnit göra så mycket socialt med henne ännu. Undrar om era barns epilepsi begränsar det sociala livet något? Tex. *vågar* någon annan passa dem, sover de över borta, hur går det med resor till tex utlandet?
Det känns som om alla som ville vara barnvakt efter att vi fått barn nu drar öronen åt sig när de vet att vår dotter krampat några gånger :-(

Vi ska f.ö åka på en charterresa till våren, det borde väl gå bra? Läkaren ska skriva ett intyg över medicnerna som vi kommer att ha med oss. Är det något annat man ska tänka på?
Svar på tråden: Begränsar ni er?

Trist med denna låga aktivitet i snacket :-(

Skrivet av  A
Vad tråkigt det är att det inte är någon aktivitet här :-(
Det känns som om man är ensammast i världen med alla sina oroliga frågor, mitt ibland vardagens alla *friska* bebisar så jag hade hoppats kunna prata här. Fick inte svar varken på den här frågan eller på en fråga om försäkringar längre ner så nu ger jag nog upp....
 

Nog inte en fråga om intresse

Skrivet av  lene
utan snarare om tillgänglighet för nätet,,,
Inte alla dagar man tittar in,
Men jag svarar dig gärna .
Begränsningar båda ja o nej Ep begränsar ju i sig att barnet när det har krampat inte kan prg av ork tillgodogöra sig ta del av aktiviteter
Så genom det begränsar ep n livet Sedan finns ju en del saker tex simming som inte är så bra på egen hand,
Så vi omoragniserar nog mer än begränsar , skulle jag kalla det
Men det som du skriver om att rädslan om o kring ep ställer till det Fördomar begränsar nog på det visset det vanliga umgänget tex barnvakt mm inför andra inte mamma o pappa o syskon ,
Sedan kan man ju ha med tex vid resa ett läkarbrev på spanska om barnets sjukdom om något skulle hända Hålla till på semester orter med sv sjukvårdsperonal mm Om man ligger steget för så kan man resa lugnare ,
Med större barn som jag har så blir det lite annat barnet skälv kan känna oro och då gäller det att man vågar som förälder för att inte ge barnet en ångest mer än nödv inför ett ep anfall kramp
ungefär så lene
 

ps har du tillgång till de

Skrivet av  lene
utmärkat info böcker som bla ep förbundet ger ut gratis ?
ger svar på alla de frågor man har mm
 

Jag kan hålla...

Skrivet av  Bibi
med om att det ibland verkar alldeles stillastående här, och själv kan det dröja rätt länge innan jag har möjlighet, eller orkar, gå in här.
För min del handlar bristande tid mycket på att vår H är inlagd på sjukhus (har varit det 3 av 4 månader sedan han debuterade med epilepsi i somras) och jag och min man avlöser varandra där. Hemma har vi en 4 åring som kräver sitt, samt att jag försöker hinna med både att jobba och ta hand om det vanliga "vardagsslitet" hemma.

Ibland orkar jag heller inte psykiskt att kolla av här, utan är helt enkelt för ledsen och orolig för sonen. Jag svarar bara på andras inlägg om jag tror att jag kan bidra med något. Vad gäller din fråga här, så kan jag inte svara, helt enkelt för att det hela är för nytt för oss.

Ge inte upp! Fortsätt att skriv. Jag tror ändå att det är viktigt, även om det kan dröja innan man får svar. Du är inte ensam, men jag förstår att det kan kännas så.
 

Artiklar från Familjeliv