Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Iktorivil

Skrivet av Sippan
Min dotter (3 år) har sedan i fredags fått medicinen Iktorivil som ett tillägg till Absenor. Hon får Iktorivil på kvällen. Varje kväll har hon haft svårt att somna och har varit vaken 2 timmar längre än hon brukar. Har någon samma erfarenhet? Och blir det bättre med tiden?
Svar på tråden: Iktorivil

Jupp och nepp...

Skrivet av  lillans mamma
Ja vi har samma erfarenhet av iktorivil. Lillan tog iktorivil den första tiden 3g/dag, 07.00,14.00 och 19.00. Vi har slopat droppen 19.00 eftersom hon blev så speedad. Så nej, för lillan blev det inte bättre med tiden. Måste din dotter ta den på kvällen? Det går inte att ta den på morgonen för att undvika att hon får svårt att somna på kvällarna?
 

Vi väntar

Skrivet av  Sippan
just nu på att hennes läkare ska ringa till oss så att vi kan få veta hur vi ska göra. Jag hoppas att vi kan lösa det, men det verkar som om hon kommer att behöva iktoviril 2 ggr per dygn.
 

Vi har också 2g/dygn...

Skrivet av  lillans mamma
men vi tar "kvällsdosen" kl 15.00-16.00 istället för 19.00, just för att inte ta den just när lillan ska sova. Hoppas det ordnar sig för er!
 

dåliga erfarentheter

Skrivet av  Lia71
Min son blev helt tokig på iktorivil. Han snedtänder på alla liknande preparat men det kanske har att göra med autismen. Men jag minns att det var fruktansvärt, han sa till och med ifrån själv, han sa att han blev ett monster och det kan jag ju bara instämma i. :-/
Men jag tycker också det är borde vara bättre att inte ge henne dropparna på kvällen.
Lycka till
 

Artiklar från Familjeliv