Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jobbigt med temp

Skrivet av skorpan - har besök =(
köpte en ny termometer för ett tag sen o skulle plocka fram den för att kanske kolla om det stämmer på mig med tempkurvan.. bara det att när jag läser på instruktionerna står det att man ska hålla tempen i armhålan 10 minuter! 10 MINUTER - vem orkar gå upp 10 minuter tidigare varje morgon bara för att ta tempen?
Funderaar på att låna hem en örontemp som bara tar en sekund.
För såna är väl tillförlitliga även för vuxna?

Eller hur mycket kostar en "vanlig" temp som kanske går på ca 2 minuter.
Kanske värt att köpa örontemp iaf..

Vad skulle ni gjort?
Svar på tråden: jobbigt med temp

mun termometer

Skrivet av  Busan© 25/28-30 *PTB*
Jag köpte apotekets muntermometer, kostar ca 100 tror jag. Den är klar på 2 min (digital).

Passar jättebra, behöver inte gå upp eller något - meningen är ju att man skall ligga kvar under täcket - stiger du upp ändras ju din temp!
 

jo

Skrivet av  skorpan - har besök =(
men jag har så svårt att hålla munnen stängd ;-)

Men kan inte tempen vara beroende på om jag ligger utan täcke eller under mitt srota duntäcke o svettas?

Finns det nån risk (eller chans) att tempen varierar då?
 

ingen aning eg

Skrivet av  Busan© 25/28-30 *PTB*
men om du går upp i 10 min så gör den det säkert. De sidorna jag har läst om tempning på så skall man ligga kvar under täcket!

Muntermometern är jättebra, man lägger den bara under tungan och så kan man bara ligga och slappa i några minuter innan man måste upp, händer ju att man ligger där i några minuter till med termometern i munnen... det gäller ju bara att inte blanda ihop sedan med den som används i armhåla eller i baken!!! :-) De ser nämligen rätt lika ut...
 

vore jobbigt =)

Skrivet av  skorpan - har besök =(
att stoppa in fel temp i munnen =( Bläää!!!

Men vi har inga barn tidigare så vi kör iofs inte med temp i konstiga hål =)

Men jag ska köpa en som går lite snabbare iaf..
Tack för tipset!!
 

länk

Skrivet av  Busan© dag 25/28-30 *PTB*
Gå in och läs på nedan länk, visserligen på norska, men det står mycket bra där:

http://www.snartgravid.com/html/temp.asp
 

Artiklar från Familjeliv