Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Molvärk- gravid??

Skrivet av Angelica
Hej! Blir tokig snart... Är på dag 32 av 28-31. Lite olika med andra ord. Mått illa mest hela dagarna nu i över 1 vecka. Ser lite blodådror på brösten, lite ömmande, samt molvärk i livmoderområdet i ca 4 dagar nu. Testade gravtest igår (sön) och idag morse. Neg. Vad f-n..... Vad är detta??? Kan man ha molvärk som gravsymtom?? Är det nån som testat neg precis vid BIM men trots allt testat pos senare?????????????? HOPPAS!!!!
Svar på tråden: Molvärk- gravid??

Hej!

Skrivet av  Moomie
Visst kan man ha molvärk.
Livmodern börjar ju förändra sig när ägget har fäst och är befruktat.
Men molvärk kan ju vara tecken på många olika saker tyvärr...

Jo jag testade neg på beräknad dag men pos bara två dagar senare.

Håller tumme!
 

Hejsan!

Skrivet av  ninni
Molvärk (alltså lika som mensvärk fast inte riktigt lika ont) var mitt allra första graviditets-symtom när jag väntade sonen. Kom några dagar innan beräknad mens och varade rätt länge... återkom ganska ofta i början.

Jag testade visserligen positivt första gången jag testade, det var på dag 30 av 26-27 om jag minns rätt. Men man har ju hört om många som inte testat positivt förrän flera veckor senare - så jag håller tummarna för dej!
 

Molvärk ...

Skrivet av  Lia
har varit mina absolut första tecken på graviditet. Jag har trott att mensen varit på gång och ibland har det varit värre än mensvärk. Det har molvärkt till och från.

Hoppas - lycka till!
 

Likadant för mig!!!!

Skrivet av  mallan b
HEj!
Jag har precis likadant just nu. Har haft molnande värk i äggstockarna ett tag (någon vecka) nu och har inte fått min mens när jag skulle (den 28:e)men enligt testet är jag inte gravid. Mina bröst värker ibland men inte alltid. Går bara och väntar på mensen men blir lite orolig att den inte kommer. Kan det verkligen vara så att man inte testar positivt förrän fleera veckor efter???!!!!
 

Jag gick över 2 veckor

Skrivet av  BP 24/6
innan jag testade pos. Hade lite mensmol som kom och gick å lite ömmande bröst inget mer. Trodde då jag gått 2 veckor över tiden att det fortfarande skulle vara negativt och att min kropp bara blivit lite knasig, men grav. teste var pos. Så Tappa inte hoppet fast du testat neg.
Håller på dig!
 

Ja, jag!

Skrivet av  Amelie
Jag testade negativt två veckor efter utebliven mens. Jag fattade ingenting, eftersom jag visste att jag var gravid!! Ytterligare två veckor senare blev det positivt, men barnet hade tydligen inte blivit till förrän mycket senare än jag trodde att jag hade haft ägglossning, för på UL var barnet 2 veckor mindre än vi trodde, och hon kom ganska precis på bf-dagen för ultraljudet, sista mens stämde inte alls. Kanske din kropp har gjort något konstigt, som min.