Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi flyttat till en annan ort och André har

Skrivet av Andrés mamma
fått dagis plats där jag ville fast inte förrän i Januari. På den avd. han ska till har de ett "språk barn" till men jag vet inte hur han/hon pratar eller så ännu men det känns tryggt att barnen på den avd. vet att det finns barn i deras ålder som inte pratar så bra. Logopeden och jag hade ett möte utan André denna veckan och logopeden berättade att André låg mkt efter i språket typ 3 år när det gäler grammatik och räkne ord m.m han ligger också ganska mkt efter i ordförrådet. Vi bestämde att vi skulle träffas med André igen och försöka göra övningarna mer på lek för André vill inte delta annars. sedan ska jag ju träffa psykolog (har väntat ett tag nu) och se om André ev. har AD/HD eller liknande och vad som händer sedan har jag inte en aning om??????
Blir det någon form av behandling eller hur gör de för att André ska komma ikapp i språket?
Någon som vet?

Jag har lämnat in papper om ansökan till Vårdbidraget nu äntligen!!!!!! Inte en dag försent!
Har fått mkt hjälp av logopeden och er här inne samt en underbar läkare som jag träffade här om dagen.

Hoppas jag får respons för all tid och besvär jag gjort för detta.
Svar på tråden: Nu har vi flyttat till en annan ort och André har
Inga svar finns