Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nykomling

Skrivet av lillemans mamma
hej allesammans! Har inte skrivit här tidigare utan har precis hittat denna och autism-sidan. Har 2 söner på 3 och 4,5 år och håller just nu på att utreda 3-åringen för ev as- /språkstörning. Hittar verkligen otroligt mycket bra information på dessa sidor och kan kanske bidra med lite erfarenheter själv också så småningom!
Kul att ni finns!!
Svar på tråden: nykomling

Välkommen hit också!

Skrivet av  Tårtans mamma
Här är det inte lika full fart som på autismsidan. Vi är några som hänger på båda sidorna.
 

Välkommen!

Skrivet av  Lilla My
Mina barn passar in lite överallt. Just här skriver jag nog mest om "Olle" 5 år, med grav språkstörning, och "oral, verbal dyspraxi".

Han går på språkavdelning, och lär sig lite tecken som stöd där. Hemma tecknar jag med honom efter bästa förmåga... Just nu är han väldigt mottaglig, och verkar förstå att det kan vara användbart för honom.
Han VILL verkligen göra sig förstådd.
 

Hälsar också välkommen!

Skrivet av  wildhearts
Själv är jag också och härjar lite på båda sidorna. Har en dotter med generell språkstörning och en son som utreds för störning inom autismspektrat.
 

tackar

Skrivet av  lillemans mamma
tack för ett varmt välkomnande även på denna sida!
 

Hej & Välkommen!

Skrivet av  Becka med Elvira 4år + 2 syskon
Jag tycker ockå att denna sida ger mig mycket, känner igen mig och det finns så mycket kunskap att hämta & ge.
Jag har en flicka som är 4½ år och har fått diagnosen Fonologisk Syntaktsikt Dysfasi. Hon har en egen assistent på dagis och vi använder stödtecken då vi pratar med henne.
 

Artiklar från Familjeliv