Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MelinaF- lite cyberstyrka kommer här!

Skrivet av lillemans mamma
Stackars dig! jag lider verkligen med dig och minns allt för tydligt hur jag led av att lämna en ledsen son på dagis! och även om de intygade att tårarna gick över snabbt så vet jag att han var väldigt apatisk och oengagerad första halvåret, ville inte vara med på samling, åt dåligt etc. Jag hoppas det fungerar bra för er son när du väl har gått men tycker ändå att du skall stå på dig om att få extra stöd åt honom! som tårtans mamma skrev kan man få mycket hjälp innan utredning men tyvärr måste man orka vara stark och tjata och "bråka" lite för att det skall hända något.Hoppas du orkar kämpa vidare och Lycka till på BVC imorgon!
Svar på tråden: MelinaF- lite cyberstyrka kommer här!

Tack det värmde

Skrivet av  MelinaF
Är bara så trött på att hela tiden behöva slåss för att barnen ska få det de har rätt till. Har precis fått till det för min andra son 11 år som har koncentrationssvårigheter mm. Ska nu börja från början igen. Men den här gången känns det svårare för alla verkar tycka att det är de andras sak att se till att 3-åringen får stöd/resurs. Förskolan tycker det är föräldrarna, kommunen kräver läkarintyg, läkaren tycker att det är BVC´s ansvar och BVC tycker att det är psykologens ansvar. Logopeden tycker att förskolans talpedagog ska ta tag i detta, talpedagogen tycker det är logopedens ansvar. SUCK!!!

Jag börjar tro att mitt barn måste vara det enda i kommunen som har språksvårigheter mm.

Men ännu en gång uppbringar man energi till att fortsätta strida det är ju mitt barn det gäller. Tänk om något kunde gå lätt en gång, kanske i morgon

Tack så mycket för era svar det känns faktiskt skönt att i alla fall veta att man inte är ensam.
 

Artiklar från Familjeliv