Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snurrigt

Skrivet av orolig Melina F
Från att man inte gjort något åt sonens (3 år)språk och talsvårigheter satte det fart efter 3 års kontrollen BVC. Psykologbesök, logoped och kanske en utredning. Bra tycker jag.

Men lite förvånad blev jag när telefonen ringde igår. En läkare från sjukhusets barnklinik (var dit på 1 besök för 1 år sen) som nu vill göra en magnetröntgen
på sonens hjärna!? Fundersam blir man undrar om de säger allt till mig kanske de vet mer än vad man tror.

Hur som helst kändes det hemskt. Från att de har sagt att det ordnar sig nog till en röntgen av hjärnan.
Är det någon som känner till om detta är normalt att göra vid utredning?
Svar på tråden: Snurrigt

Oj!

Skrivet av  Tårtans mamma
Men det kanske ingår i utredningen... jag vet ju inte eftersom vi inte kommit så långt. Kön här är så lång.
 

Bra att utredningarna...

Skrivet av  Becka med Elvira *4½ år och Dysfasi*
kommit igång, det är just efter 3års-kollen som de brukar göra det har jag märkt.
Om magnet-undersökning av hjärnan är vanligt eller ej vid talsvårigheter vet jag tyvärr inte, jag har i varje fall inte hört om det i de sambanden, utan att man mest kollar och testar med Foniater, Logopeder, Psykologer o.sv. först. Men man måste ju försöka lita på vårdpersonalen att de vet bäst, nån skada kan det ju inte göra i varje fall!
Hoppas allt går bra!
 

Artiklar från Familjeliv