Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske en lösning

Skrivet av Trött MelinaF
Nu har sonen gått 1 ½ år på samma avdelning och personalen visar inga tecken på att ta hans svårigheter på allvar, de har inte lärt sig det minsta tecken som stöd fast jag krävt det i 1 års tid.

Härom dagen tröttnade jag och ringde upp föreståndaren och krävde att få byta dagis. Hon lovade en plats där till hösten men jag sa att jag ville ha en plats snarast. Väntar nu på besked om det går att lösa.

Jag ifrågasatte också varför det fastän det är barnens rättighet ska vara så svårt att få hjälp. Hon hade inget svar men höll med mig om att sonen faktiskt har rätt till särskilt stöd.

Varför ska man behöva kämpa för saker som egentligen är självklara. Det är så tröttsamt tycker jag och ändå kan man ju inte ge upp. Hur skulle det gå då.
Svar på tråden: Kanske en lösning

Ja

Skrivet av  Tårtans mamma
om de inte visat vilja att göra något på ett år tänker de antagligen inte göra något framöver heller. Finns det inte en skolchef eller förskolechef som du kan vända dig till? Det brukar hända saker när man går högre upp. Och det är bra att vara påläst så att man redan innan vet sitt barns rättigheter. Inte ska du stillatigande se på när ditt barn mår dåligt på dagis.
Jag sänder lite styrkekramar så att du orkar ett steg till!
 

Trist!

Skrivet av  Lena, på besök
Åh vilket trist dagis! På vårt dagis går en pojke som har språkstörningar (4 år och kan säga enstaka ord), där har alla i personalen lärt sig tecken, dessutom lär de alla barnen ett tecken i veckan. Det är ju jättekul för alla barn att få lära sig tecken, de älskar det. Hoppas det löser sig för er och att ni träffar på bättre personal..!