Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Våran nyårskväll/natt

Skrivet av NillaN m. M99 & L03
Japp, vi åt gott.... Lucas var på humör... sen vid 18.30, var vi ut & sköt lite raketer, på Maddis begäran, hon har tjatat i dagar på detta... så det gjorde vi.

Lucas satt i vagn & satt som en pinne, inte en min gjorde han, han var nyfiken, men sammtidgit lite rädd.
Maddis var eld & lågor, men lite avvaktande på raketerna som verkligen smällde högt.


Sen kom vi in, åt lite godis, chips & sånt.
utanför smälldes de raketer, smällare hela tiden, så när Lucas skulle sova, runt 20.30, han var jättetrött, så kunde han inte, stackarn.... det tog ett tag, till 21 kanske innan han somna.
Vi andra satt i köket & spela spel med Maddis.. så hon fick känna sig i centrum. sen sa hon själv till när hon ville sova för natten

Lucas Sov jättebra fram till 23.20 kanske... då var det omöjligt att få honom att somna om pga raketerna.
Men Maddis som lagt sig runt 21.30, sov som en stock, hon har aldrig varit vaken vid 12 slaget & har aldrig ens vaknat av rakterna....

Lucas tittade vid 12-slaget på rakterna i fönstret med oss (Maddis sov som en stock)
& efter de, försökte Pirre få honom somna om... 1.45 sov han ff inte....
Så jag bädda ut soffan i hans rum, & skulle sova hela natten där... Han böka & greja, & kom till mig i soffan, men somna inte.. trots vällingen.

Tror han somnade runt 4 kanske.. sov jätteoroligt, & vaknade vid 7..*gäspar*
vid 8 kom Maddis upp.... nu e han JÄTTEtrött, för inte tal om JAG!

Vilken natt.....
idag ska vi ta det lungt, sen UT & GÅ!!!!!
Det är kallt ute, frost & säkert ett par minusgrader...
men ut ska vi.

ha en fortsatt trevligt nytt år.
& Nu kl 10 snart e Maddis pigg & leker, Lucas gnällig som 17.... & jag trött..*S*



Svar på tråden: Våran nyårskväll/natt

Huu

Skrivet av  Anette m.Oliver&Hugo
Ojojoj, det lät inte som någon drömnatt precis!
Jag antar att ni har haft en ganska gnällig son idag!?

Skönt att ni hade en mysig nyårsaftonskväll iallafall.

Oliver han var uppe till 12 i år med, märktes inte ens att han skulle vara något som helst trött.
Han och hans kompis lekte för fullt hela kvällen, och vi föräldrar satt i köket och spelade spel och hade det mysigt.
Hugo la vi kl 22 och han somnade bums.
Oliver somnade inte förrän vi kom hem, ca 01.
Och 8.30 imorse hörde vi att han slog på Tv:n härnere, så det var inte många timmars sömn.
Hugo däremot, han väckte jag kl 10!

Idag har vi varit och åkt skridskor, tittat på film och pojkarna har spelat hockeyspel bla.
Ikväll blir det en tidig kväll för alla känns det som!
 

närå.....

Skrivet av  NillaN m. M99 & L03
Lucas har inte varit så gnällig som vi trott...vi var ute & gick en JÄTTE prommis.....han gick nästan hela tiden...& han e rätt pigg, han ska iaf snart ta ett bad sen e det sova senast kl 19 för dem båda 2.
Maddis e rätt trött idag
 

Artiklar från Familjeliv