Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

usch igår nyårsafton hände nåt hemskt...

Skrivet av NillaN m. M99 & L03
Vi var nr en stund på stan här, & jag gick in på kappahl, & Pirre, Maddis & Lulle väntade utanför, för jag skulle in en snabbis, & stod då utanför & prata med ett par bekanta...så berättade Pirre..att det kommit fram en smal, brun tjej, & stirrat på Pirre & Lulle, Pirre tänkte först hon flörta med honom, men så precis framför dem, började hon storgråta...
Grinade & vankade fram å tillbax, gick sen in i en affär..Pirre hajja inget alls...
Sen kom hon ut en gång till, & titta på dem, grinades massor... efter henne kom en äldre man (troligen hennes pappa) & la armen om henne, & dom gick in i en affär igen...

jag kom ut & dom berätta om händelsen.

idag läste jag på aftonbladets hemsida.... & där står det om DENNA tjej som saknar sin man & snart 2 årige son, i Asienkatastrofen, hon kom hem i onsdags till Arlanda.
troligen så väckte de mycket känslor att se Pirre med Lucas som, ja är inte 2 än, men i vår så.

Usch..... sånt får mig börja må så dåligt.
Lider med henne, läste på aftonbladet, & ryser......

Svar på tråden: usch igår nyårsafton hände nåt hemskt...

Hemskt

Skrivet av  Anette m.Oliver&Hugo
Åhh jag bara ryser och blir tårögd.
Kan snart inte se och läsa mer om den här katastrofen, det är så oerhört hemskt och jag blir så berörd av det. Tänker varje dag på om det hade varit vi!

Stackars stackars människa, tänk att behöva möta världen varje dag och inte veta vad det blivit av sina barn eller man.
 

nej samma här

Skrivet av  NillaN m. M99 & L03
klarar inte heller av snart att läsa & höra mer om detta....mår dåligt av det, inatt de lilla jag sov, drömmde jag mardrömmar om denna katastrof, känndes som JAG var med där... & jag var med barnen & tappa taget.. PANIKEN!

Nää, en flicka på ett sjukhus säger sig sett hennes son, i ett träd där hon satt... ute i djungeln, tillsammans med en kvinna. & hennes man var ju inne, så han kanske med klarat sig, hon känner på sig att dom lever..stackars kvinna, & NU e hon hemma... jag hade velat vara DÄR & letat.......längtat efter min familj..*gråter*
 

jag hade INTE gått på stan

Skrivet av  x
några dagar efter en sån hemsk sak, jag hade grävt ner mig hemma i sängen och gråtit mig till döds.
 

nej det tyckte jag oxå

Skrivet av  ..
lät konstigt, menman vet ju inte igentligen orsaken till varför hon var på stan, men hennes pappa drog henne ju in i en affär.??!!
 

Kan ju bara gissa...

Skrivet av  thomsen
men har man blivit av med allt man hade med sig i klädväg och skoväg behöver man kanske komplettera sin garderob när man kommer hem. Gissar att man inte vill gå omkring i andras kläder mer än nödvändigt.
 

fast man bor ju i Svergie

Skrivet av  ?
& inte har man hela garderoben med sig ner dit? samt där e det sommar & här vinter, troligen har man vinterkläder kvar hemma här? eller?
 

Gissar igen...

Skrivet av  thomsen
Troligtvis åkte folk ner precis innan jul och då är det knappast sommarvarmt här hemma. Tror ju knappast att man tog på sig sommarsandaler och kortbyxor innan man gav sig iväg till flygplatsen. Har hört av vänner som varit iväg att många kom hem med bara just sandaler, shorts och linne som enda tillhörigheterna. Kan också tänka mig att om man förlorat hela sin familj där nere är det kanske inte hem man vill i första taget där man ständigt blir påmind om sin förlust.
 

fast igen...

Skrivet av  ?
så har man väl inte bara 1 par skor att ha, inte bara ett par jeans, el. jacka, & sen springer man väl inte ner iaf för att handla 2 dagar efter.
jag har inte gått utanför dörren, på veckor.
& om det nu var hennes pappa, så kunde han ju lånat ut nåt, eller köpt till henne de hon behöver.


eller om de nu är så så körde säkert han henne till flygplatsen & ytterkläderna var säkert inte med på planet, så har vi aldrig gjort, vi har haft nån som sjutsar & hämtar från Arlanda.
& Norrtälje är ju nära Arlanda vad jag förstår?
 

Ingen idé att spekulera

Skrivet av  Anina & Steffen
i varför dom var ute och handlade.

Varken ni eller jag är den människan som har varit med om katastrofen. Och ni är inte personen.
Alla är vi olika och reagerar på olika sätt.

Det enda sättet att får konstaterat varför dom var ute och handlade är att fråga dom. Och jag kan tänka mig att det är det inte någon som kan eller har tänkt göra.
Så sluta i att spekulera över varför dom var ute.
 

När man är i chock...

Skrivet av  thomsen
och djup sorg handlar man inte alltid rationellt. Det som först verkar som en god idé och man tror orkar med, kan efter några minuter bli övermäktigt.

?, tänker inte hjälpa till att komma med mer tänkbara förklaringar. Håller med Anina om att spekulationer bara är onödigt. Vad spelar det för roll om de var och handlade eller inte?
 

thomsen

Skrivet av  n
undra om du du spekulerade lika mycket du? kasta inte sten i glashus va!
 

Det kan du ju fortsätta att fundera över...

Skrivet av  thomsen
eftersom jag i fortsättningen inte kommer att fortsätta i denna tråden.

Jag har personlig erfarenhet av plötsliga dödsfall därav ett skedde på semesterresa och har ett ganska bra hum om hur folk KAN reagera i chock och i sorg. Försökte bara att få de olika anonyma nicken att se saken ur ett annat perspektiv. Vill du kalla det för att kasta sten i glashus står det dig fritt, men jag sätter i allafall punkt här.
 

Artiklar från Familjeliv