Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Funderar på att plocka bort julen redan nu

Skrivet av NillaN m. 2 kottar
Nu e jul, nyår & hela kittet över..funderar på att ta bort ALLT som heter JUL!
E så less på en barrande gran, tomtar & saker överallt, hatar detta "plotter"... nån fler än jag som känner för att stöka bort julen!
Svar på tråden: Funderar på att plocka bort julen redan nu

Japp, jag!

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Jag älskar julen - så länge den varar. Men det är ganska skönt att plocka undan! Vi är ju också bortresta hela jul o nyår, och när vi kommer hem igen vill jag bara ut med julljusen, tomtarna m.m. Då känns liksom julen "över".
 

Det har jag precis gjort.....

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
känns underbart,köket är helt klart,skall damma och damsuga i storarummet.

Gott nytt år!

Kram!
 

Jaa, jag med bara jag hinner o ork

Skrivet av  Linda ,David -97 o Adam-99
Granen barrar men den är annars så tät o fin.. men alla andra saker avskyr jag med! Plotter.. jag som inte alls gillar prydnadssaker gillar inte tomtar överallt heller!
På torsdag då pojkarna ska på kalas (och jag är ledig) tror jag vi gör ett ryck och städar bort ALLT utom adventsstakarna!
Vill ha det som vanligt igen!
 

Jaaaaag!!!

Skrivet av  Lina m. Elin-99 & Adrian-03
Men usch och fy, när ska jag få tid och ork till det. tror jag plundrar granen ikväll så kanske Erik fattar att han ska slänga ut den imorgon. Vad tror ni???

Resten (stjärnor, stakar och tomtar) åker ner i källaren till helgen.

Kram och god fortsättning!
 

Ja verkligen!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
Vi har alltid tagit bort allt efter trettondagshelgen, men nu känns det som jag vill ha bort det nuuuu! Vi skulle tagit bort granen och alla tomtar i måndags, men vi fick tydligen annat för oss. Imorgon skall jag försöka och städa bort julen!
 

Artiklar från Familjeliv