Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ensam!

Skrivet av deppig!
är så deppig nu... jag har INGEN att fira nyår med! dottern ska till sin pappa.ingen har frågat vad jag ska göra på nyår,har vänner ,men nyår är det tydligen bara parmiddagar som gäller.. likadant med midsommar,man glöms bort,de som inte har barn vill inte ha med barn på festen och de som har umgås med andra par..
Svar på tråden: ensam!

samma här

Skrivet av  gråter
Har inte heller nån att fira nyår med.Det är precis som du säger, par och åter par som firar med sig själva. Jag har frågat mina vänner, tänker att de kanske ska fråga tillbaka men de bara bubblar på om sitt. INGEN har frågat mig vad jag ska göra. Jag vill inte tränga mig på och bjuda in mig själv. En del ska tom ha en egen liten bjudning hemma hos sig, vad gör då om det kommer en person till. Men ingen frågar...
 

Börjat samla singlar

Skrivet av  Q
Jag är ensam att vara singel i min lilla kompiskrets och har väl tappat en hel del kontakter de senaste åren.Nyåret firas nog med dottern,om inte exet flippar ut igen och hon blir kvar där.
Nåja,för att lida bot på tristesen har jag börjat "samla" på singelkompisar.Att träffa,maila eller ringa.Var i landet spelar mindre roll.
Så har "deppig" eller "gråter" lust maila mig.Adressen finns i infot.
 

ständig förtvivlan

Skrivet av  malin
Min sambo har precis kommit på att han nog inte älskar mig lika mkt längre och allt känns som ett betongblock smaschas rakt i mitt ansikte då vår son bara e 4 mån och jag älskar honom förtvivlat mkt....
 

samma här

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
fast HELT ensam är jag inte, minstingen är hemma, men ack så skönt det ska bli att bara slappa! Att inte vara tvungen att åka till nån och hälsa på!
Att barnen inte är hemma är det enda negativa med detta nyår, men de ville till sin far så jag får trösta mig med att de är där de vill vara och dessutom har de inte fått träffa honom på över tre månader, han har inte ens ringt dem.

Tur det finns telefoner och att en vecka iaf går relativt fort. =)

*kram*
 

Gott slut, Anne!

Skrivet av  Englas mamma
önskar vi här upp i norr, som också är ensamma fast tillsammans. Jag har ju min lilltjej! :) Sköt om dig och C!
*Kram*
 

God Fortsättning!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn
Hoppas nyåret var till belåtenhet, här var det absolut det, dvs jag fick lugn och ro, grabben busade som vanligt såklart men inte mer än hans gamla mamma orkade med. ;-)

-hade dock varit trevligt om han inte klarat av att öppna grinden och ta sig ut i hela huset på morgonen så jag fått sova lite längre. Ska dock byta ut den sk "barnsäkra" haspen nu mot ett boxlås jag köpte i dag, hoppas att det ska vara för tungt för hans små fingrar.. *optimist*

Annars allt väl?
*kram*