Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blod i sperma! Hjälp!

Skrivet av Anonym
Helt plötsligt upptäckte jag och min sambo att det är lite missfärgat när han har kommit, det ser ut som att det är lite blodblandat! Vad kan detta bero på? Skall jag säga åt honom att han måste söka sjukhushjälp nu på en gång?
Hjälp!!!
Svar på tråden: Blod i sperma! Hjälp!

Han bör söka läkare

Skrivet av  Har erfarenhet
det kan vara ett blodkärl som gått sönder och det är inte farligt
men det kan vara annat också. Har man högt blodtryck så kan läkarna bli ganska nervösa för det är inte bra när kärl brister så där.
 

Också erfarenhet, ta\'t lugnt

Skrivet av  Benny
Jag hade blod i sperman för många år sedan och fick panik, förstås! Genomgick flera undersökningar (manuellt och röntgen, cystoskopi) i omgångar, andra gången efter att jag hade blod även i urinen (röda strimmor). Dock hittade man inget, utan kom fram till att det orsakades av kombinationen känsliga slemhinnor och höga salthalter i urinen. D.v.s. urinen "frätte" i den gemensamma urin-/sädesledaren och sädesvätskan missfärgades (ibland väldigt rött!). Det förklarade också varför det blev värre när det var långt mellan gångerna (om du förstår hur jag menar), eftersom det då var betydligt högre fart och tryck i satsen.

Nåväl, jag började dricka mer (vatten!) och har efter de där perioderna inte råkat ut för det igen.

MEN, sök för det! Det finns andra orsaker också och de vill man ju absolut utesluta i tid.

Lycka till
/Benny
 

Tusen tack!

Skrivet av  Anonym
skall nog skicka gubben till doktorn, men det känns ändå lugnande att andra varit med om det och att det inte varit någon fara!