Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur ser ni på sexbrist under graviditet

Skrivet av B
och efteråt?
Jag och min man hade inte sex under hela graviditeten och har sedan sonen föddes, 8 mån, bara haft enstaka småförsök. Dessa försök har verkligen inte präglats av någon spontanitet utan varit "komma igång någon gång" tester på några få min då den lille somnat. Han sover dåligt på nätterna så det blir på dagtid.
Själv har jag sköra slemhinnor av amningen och vi får ha glidmedel för att det ska gå öht. Mannen verkar inte lida av det direkt och svarar på direkt fråga att han "glömt av" sex.
Jag känner ingen lust men samtidigt missar man ju en hel del ömhet, som skulle behövas då förhållandet emellanåt präglas av rent skyttegravskrig kring frågor som hemarbete, egen tid, babyns skötsel mm mm.

Hur ser ni på de här bitarna? Vad är era erfarenheter?
Svar på tråden: Hur ser ni på sexbrist under graviditet

Jag tycker

Skrivet av  Mergnu
ni gör rätt som "jobbar på det" ändå. Tror att det blir svårar att hitta dit igen ju längre man låter det gå.
I förhållandet med mina barns mor så blev sex under och efter graviditeterna mer och mer sällsynt. Jag led mycket av det...
Idag lever vi inte tillsamman längre. Delvis p g a detta. Jag kände att mig inte älskad/åtrådd av henne pga hennes avvisanden.