Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste få fråga...

Skrivet av ?
Eftersom detta är ett pappasnack, är det då inte svårt att ställa frågor som inte är könsgeneraliserade?
Svar på tråden: Måste få fråga...

Här kan man ställa vilka frågor man vill,

Skrivet av  sailorswede
det behöver inte alls vara könsgeneraliserade.
Det enda kriteriet är att du som ställer frågan vill ha svar från pappor/män utan att få inblandning från mammor/kvinnor.
 

Detta är inte ett pappasnack

Skrivet av  Adde
Det är ett snack där den som vill ha en mans åsikt i någon fråga. Fick lära mig nedan att detta forum skapades ur en önskan att få en mans åsikt. Behovet finns eftersom så en så stor majoritet av medlemmarna på dåtidens fN (och även nu) är kvinnor. Å andra sidan är det väl kanske de kvinnor som ställer frågor som du ska ställa den frågan till, eftersom det oftast är kvinnor som ställer frågorna.

Men läser du frågorna här inser du snart att det finns två typer av frågor. De där man vill veta varför pappor eller män resonerar som de gör, eller frågor som man kunde ställa till kvinnor också, men där frågeställaren av någon anledning är mer intresserad av vad män tycker än vad kvinnor tycker.
 

Nej....

Skrivet av  Ziggy
....det är inte svårt om man tänker till lite!

Säg hypotetiskt att jag levde med en partner som hade stora humörsvängningar vid PMS.
Om jag då gick in på fråga mammor och frågade:

Alt 1) "Är det någon som har några tips om hur man kan hantera och lindra detta?"

Eller:

Alt 2) "Varför är alla kvinnor labila och aggressiva kossor när dom har PMS?"

Och läser du igenom frågorna på denna sida så hittar du ganska många enligt alternativ 2.....även om jag kanske överdrivit något för att åskådliggöra.

Men så värst svårt att ställa frågor som inte är könsgeneraliserande lär det ju inte vara.
Klarar man som kvinna av att göra detta inne på tex. "fråga mammor" där det förekommer väldigt få generaliserande inlägg runt kvinnor så lär man väl kunna göra det här!
 

Du gjorde ju just det! *imt*

Skrivet av  Pappa F.
 

Artiklar från Familjeliv