Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jättelarvig fråga...

Skrivet av Louise med William f. 040213
Men jag har funderat lite på varför ni pappor inte är inne och ställer frågor på fråga mammor? Eller varför ni inte ställer frågor till varandra här?

=)
Svar på tråden: Jättelarvig fråga...

Vanlig fråga

Skrivet av  Christopher
Skälet är helt enkelt att "Fråga mammor" inte behövs! Det beror förstås inte på att vi män är ointresserade av hur kvinnor tänker utan på den kvinnliga dominansen på Aff. Alla grupper fungerar helt enkelt som "Fråga mammor"!

"Fråga pappor" skapades ur ett behov: Många kvinnor ville uttryckligen slippa den här effekten att kvinnor dominerar i alla grupper och för att få svar av just män gick man in i Pappsnack men rubriken "Ursäkta att jag skriver här, men...". Ett tag var det så illa att ca hälften av inläggen i Pappsnack var skrivna av uppenbarligen kvinnliga författare. För att råda bot på det skapade Redax "Fråga pappor".

Fråga mammor skapades inte samtidigt utan en tid senare, jfr forumid för dem. Skälet till det var som sagt inte att det fanns något behov utan att Redax fann det enklast att böja sig för ett antal högljudda protester mot diskrimineringen av kvinnor så länge bara den ena gruppen fanns.

Om vi själva vill fråga män något använder vi Pappsnack för det!
 

intressant fråga

Skrivet av  farson
Tycker dina frågor är intressanta. Christopher här ovan svarar inte på dem och jag kan nog inte heller så bra.
Är vi män/pappor verkligen ointresserade av hur kvinnor/mammor tänker? Är det så illa?
Om jag tillåter mig att bunta ihop män å den ena sidan och kvinnor å den andra (egentligen tycker jag det är intressantare med skillnader mellan individer), så kan jag leka med tanken att män skiter i hur andra tänker.
Av prestigeskäl är de sig själva nog. De vill klara sig på egen hand och inte fråga om allting. De sneglar på andra män och funderar på hur de ska bräcka dem och så går de och köper en ännu fetare bil än grannen. Sen är de nöjda. Inbillar de sig.
Ja, vi då alltså. Fast jag har ingen bil.
 

Jag tror att man

Skrivet av  Adde
väljer frågor som inte bryter för mycket mot stilen i snackgruppen. Fråga mammor handlar mest om mammor som frågar andra mammor om saker som jag tror män inte verkar vara intresserade av. Jag brukar gå in och titta där ibland, men det finns ingen fråga där som inspirerar mej att vilja veta mer om mammor. Jag skulle nog hellre ställa en fråga på Kvinna och Man-forumet, än fråga mammor, om jag ville veta något om relationer. Eller på OÄF för att få ett snabbt svar.
 

Artiklar från Familjeliv