Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4

Skrivet av muffy
Hej! Du skrev att ni skulle få en tjej... vet ni det alltså? Hur ? Var ? mm :) Är ju så nyfiken på vår trea...
Svar på tråden: Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4

Japp, till 100%!

Skrivet av  Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4
Vi har varit på 8 UL (puh!) och på de 4 sista har de bekräftat att det är en liten tjej, Alicia blir det. Vi bor i Blekinge, så på Karlskrona lasarett har det gjorts. Jag har gjort så många UL p.g.a. att jag har extremt mycket sammandragningar och för att kolla fostervattnet, då jag hade så lite med mitt andra barn.
En del bm/läkare är envisa med att inte berätta könet, medan en del gladeligen säger det om de ser. Här är det bm som "trilskar" med att berätta och läkarna berättar om de ser.
Vi fick en bild underifrån, fast det syns inte så bra på just den ändå. Men om du vill kan du gå in på min graviditetssida och kolla under kategorin "UL-bilder". Adress:
http://medlem.spray.se/marielille78
Lycka till! Hoppas ni får veta om ni vill. Var bor ni förresten?
 

Hej igen !

Skrivet av  muffy bf 23/8
tänkte gå in på din sida strax. Vi bor i Sävsjö utanför jönköping. Här berättar de inte, en vän till mig ville veta men de vägrade och blev snudd på sura att de frågade! Jag är ändå inte säker på om jag vill veta 100% min man vill inte veta verkar det som...så vi får väl vänta. Kan man inte se lite på hjärt ljud vad det blir?

 

Nja...

Skrivet av  Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4
Det beror väl på hur pass skrockfull man är. På mig har det inte stämt. Det sägs att om hjärtljuden är under 140 eller 150 (minns inte) så är det en pojke och över en flicka. Jag har 2 gossar hemma och de låg oftast ganska högt i hjärtljud. Det beror nog lite på om bebisen sover eller tumlar runt just när man är hos bm och lyssnar. Jag litar inte på det.
Men det kan vara kul att inte veta också! Med första barnet fick veta att det var en pojke, med andra FICK vi, men vi ville inte. Och nu vet vi. Det var en känsla att veta och en att inte veta. Ha det gott!
 

Artiklar från Familjeliv