Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vårt husbygge

Skrivet av Kattis med Lisa 99 och David 01
Nu har vårt blivande hus fått sin grund och imorgon kommer bottenvåningen! Det känns så roligt och faktisk lite otroligt. Vi har väntat så länge på detta och nu händer allt så snabbt. Nästa vecka levereras övervåningen så nästa helg är vi ägare av ett hus! Vi Bygger ett A-hus (nyckelfärdigt...vad spom nu menas med det! Det är mycket jobb för oss själva innan vi kan flytta in.) I morgon åker barnen dit med sin pappa och tittar när de stora kranarna skall komma, David älskar ju alla maskiner så det blir väl hans lyckodag i morog! Själv skall jag arbeta och få se det hela på video sedan.
Svar på tråden: Vårt husbygge

Oooh, spännande!

Skrivet av  Malin, Måns o Mea
Vad härligt att det händer saker. Vårt bygge känns såååå långt borta.... september...

Nyckelfärdigt, då är det helt klart och ni får nyckeln i handen och kan flytta in.
Men skulle ni göra mycket själva skrev du eller handlar det bara om de praktiska flytt grejjerna du menar?
Vi kommer förmodligen göra en del själv, men långt ifrån att vi bara köper stomrest byggsats och därifrån gör allt själv, ooh nej.

Berätta gärna mer om de problem eller helst välgångar förstås ni möter på vägen. Tips mottages! ;o)

Hur lång tid tog grunden att göra?

Lycka till!
Mvh
 

Nyckelfärdiga hus...

Skrivet av  Kattis med Lisa 99 och David 01
För oss innerbär det att vi skall måla, tapetsera, fixa en akturiserad kaklare, måla/spackla innertak, ringa massa telefonsamtal... Inte bara att flytta in alltså! Men igentligen är det ju trevliga bekymmer om man tänker på att vi får flytta in i ett alldeles nytt hus!

Grunden gick snabbt att göra grunden. Från att de började gräva, spränga, köra bort sten tills att grunden var helt klar tog ca 2 veckor.

Vad för hus skall ni bygga?
 

Inte bestämt än

Skrivet av  Malin, Måns o Mea
men vi har sagt att vi ska ha det bestämt innan februari slut!

Jag nämnde dig i helgen, A-hus byggare. De hus vi fått offerter på (Myresjöhus, Eksjö-hus, Lövsta trähus också) så ligger A-hus billigast när det gäller kvm-priset. Kan det stämma? Vad är ert kvm-pris?
Och vilket hus var det nu igen ni byggde?
Vi måste bygga ett 1-plans, de har många fina planlösningar a-hus.

Vad kan ni hittills säga om a-hus?

Uj uj uj Hoppas februari inte går för fort nu bara.

Mvh
 

Vad kul!

Skrivet av  Linda & Adam 23/10-99
Spännande med ett nytt hus! Och jag kan tänka mig att barnen kommer tycka det är roligt att se alla maskiner. :-)
 

jajjamän!

Skrivet av  Kattis med Lisa 99 och David 01
Speciellt David, måste sitta i generna!
Men Lisa berättade utförligt hur de först hade lagt cement och sedan hade de lyft dit väggarna med en stor kran! De tyckte att de var roligt att vara med och få se detta.
 

Så spännande

Skrivet av  Åsa A&E
ville ju oxå bygga eget men med tomt priser på 1-2milj i de områden utåt hisingen vi vill till, jobbar ju Volvo, så blir det färdig byggt (se ovan).

Men nyfiken som man är så vill man ju ha rapport :). Du kan väl skriva å berätta hur det går? Hur stort bygger ni?
 

Artiklar från Familjeliv