Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stackars min Maximilian!

Skrivet av Ingela&Maximilian 4/9 å Elliot april-01
Käkade lunch idag i godan ro med en kollega när gubben ringde och sa att Maximilian skadat sig på dagis,möjligen var axeln ur led. Lyckligtvis var han hemma (skulle just gå och lägga sig eftersom han skulle jobba natt)och kunde slänga sig i bilen och åka till ishallen där barnen lekte bambi. Under tiden försöker jag få tag på vårdcentralen för att höra vart de skulle åka. VC(1½ minut),HS(4 min)eller AL i Solna 25 min). Svaret blev Astrid L. eftersom HS inte tar emot barn (!). Jag ringer gubben som nu kommit till ishallen och vi bestämmer att vi ska ses utanför akuten. Jag befinner mig bara 10 min bussväg från AL så jag ringer jobbet och vabbar resten av dagen. Maxi var alldeles rödgråten,men verkade vara vid gott mod ändå.Inskrivningssköterskan konstaterade att axeln satt där den skulle,men däremot var nyckelbenet av! Maxi fick alvedon och sedan fick vi vänta på doktorn. Picnic-maten som han skulle ha ätit med dagiskompisarna åt vi upp i väntrummet,kalla pannkakor,o´boy och risifrutti. Vi läste två sagor innan vi fick byta väntrummet mot en korridor och ytterligare en saga. Doktorn bekräftade att nyckelbenet var brutet och intet fanns att göra. Alvedon och mitella vid behov,inget tvång. Sjukskriven från dagis två veckor. Och vi som skulle åka till Bjursås och åka snowracer på lördag bara Maxi och jag och ha såå mysigt hela dagen.. =( Han är vid gott mod i alla fall min lilla tyrannosaurus,men det är jobbigt när han glömmer bort skadan och gör häftiga rörelser. Då gör det ont och han gråter lite. Imorgon ska vi nog gå på Bio om han får sova gott inatt. "Hitta Nemo" passar nog. Det sägs att den ska vara lite otäck,men knappast värre än "Lejonkungen" va?
Svar på tråden: Stackars min Maximilian!

ingela

Skrivet av  LENA
hej
jag får ont i hela kroppen när jag läste om din son,
det är så jobbigt när de skadar sig man önskar att man kunde byta med dem.
jag hoppas att det går över snart så att han kan busa som vanligt igen.

ha det bra lena
 

Stackare...

Skrivet av  Kicki & Emma 10/9
Det lät inget vidare med brutet nyckelben!
Hitta Nemo var Emma och såg i höstas och hon tyckte den var jättebra!

Massa krya-på-sig kramartill Maximilian!
 

Aj aj aj

Skrivet av  Malin, Måns 23/11 -99 o Mea 11/4 -01
Stackars liten. Alltså, att bryta nyckelbenet innebär alltså att man får gå med mitella och gå på alvedon. Aj aj aj igen!

Vi ska på Björnbröder till lördan´!!
Hoppas bio kompenserar er utebliven vinterresa då!

Mvh
 

Maya vill ge Maxi en sak Ingela!!!

Skrivet av  Helena & Maya
Kan man inte åka snowracer kan man stanna hemma och kolla "luftmoppe" istället.
Jag hittade faktiskt denna länk här på fN och visade Maya...ungen fullkomligt tjöt av skratt.
Nu har pappa Micke lagt över den till x-box så då kan hon se den på TV oxå.
Låt grabben titta, det muntrar garanterat upp.
Ett tips bara:
Sätt honom vid datorn och ha hög volym på högtalarna!
Brum brum
Givetvis får alla andra 99:or oxå titta ;-)
http://www.turboforce3d.com/annoying/
 

Oj oj!

Skrivet av  Marie m.Alexander4 & Oliver1+bf 22/4
Stackars liten! Hoppas han blir bättre snart. :-)
 

stackare!

Skrivet av  Kattis med Lisa 99 och David 01
Vilken otur. Hoppas att det läker sig snabbt och att det slutar att göra ont.
Hoppas att bio hjölper.
 

Ojj

Skrivet av  Åsa A&E
stackaren. Men det är säkert bättre redan...
 

Aj då!

Skrivet av  Linda & Adam 23/10-99
Stackarn! Det lät inget vidare. Hoppas det redan är lite bättre och att han tyckte bion var bra!

Jag och Adam var på "Hitta Nemo" för ett tag sen. Hade också hört att den skulle vara lite otäck och blev varnad för att ta med mig en 4-åring dit, men Adam blev inte rädd utan tyckte den var kul (men lite för lång! Jobbigt att sitta stilla så länge.).
 

Hoppas..

Skrivet av  Sara & Emily 990924
Hoppas allt är bättre nu. Och han kan leka som vanligt.
Tyckte han Nemo var bra?

Många Kramar Sara