Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Länge sedan

Skrivet av Åsa A&E
jag var här inne. Hänger kvar på nov-02 (Emriksgrupp) men har ju börjat jobba igen sedan innan jul och det är lilte mycket ibland. Hoppas ni har det bra alla.

Ville eg skriva av mig lite om att vi. Köpt nytt hus! Är så glad! Strax innan jul så flyttar vi in i ett litet (130kvm) nybyggt hus i Torslanda, Amhult. Arvid vet inget än och vi tänkte faktiskt inte berätta förrän efter sommaren. Tror ni det är OK eller gör vi bort oss då? Han är ju väl liten för att bestämma och jag vill inte att han ska börja oroa sig så långt innan. Vet att han inte gillar tanken på flytt :(
Svar på tråden: Länge sedan

Kul att se...

Skrivet av  Linda & Adam 23/10-99
... dig här igen! :-)

Och grattis till husköpet! Tror nog det är en bra idé att inte berätta det för Arvid redan nu eftersom det är rätt länge kvar tills det är dags att flytta. Hoppas han kommer tycka det är okej att flytta till nya huset trots allt.
 

Hej.

Skrivet av  Malin, Måns o Mea
Hoppas allt flyter bra annars i vardagen!

Jag tycker nog att ni ska smyga in det i hans medvetna. Till slut så börjar han längta efter det nya huset han också.
Vi ska bygga i höst och barnen är helt och fullt med i planerna. Senast frågade Måns om den och den hyllan ska få följa med till huset. Ja det är klart!! Vilken färg han ska ha i sitt _egna_ rum är redan spikat osv...

Jag ser hellre en lång tids bearbetning än en kort tid. Vi flyttade förra hösten sept. -02 till dit vi bor nu. En eller två dagar senare/två tillfällen så sa han att han ville "hem". Men värre än så blev det inte förstås. Så det är nog inget att oroa sig för öht. ;o)

Lycka till i vilket fall! Kul för er!
Mvh
 

Artiklar från Familjeliv