Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adam!

Skrivet av Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Vilket lajbans kalas du verkar ha haft! Blev så inspirerad av tårtan så vi har beställt en med Alexanders foto. Kul grej! Alexander fyller på onsdag och har barnkalas i november.

Har det varit 5-årskantroll i dag? Hur gick det? Fina teckningar! Bevese-tanten måste ha blivit jätteglad! :-)
Svar på tråden: Adam!

Hihi, jo idag har jag varit på bevese...

Skrivet av  Adam (991023)
... och det var jättekul där. Sköterskan blev jätteglad för teckningarna och satte upp dem på väggen i väntrummet och hon kommenterade gång på gång hur fina de var och hur duktig jag var som hade skrivit det där alldeles själv! :-)

Sen lekte vi "skola". Hon pekade på bokstäver på en tavla och jag fick säga vilken bokstav det var. Lätt som en plätt, fast jag tyckte att de längst ner var lite i minsta laget.

Sen ville hon sätta lurar på mig och kolla hörseln, men serru - det ville då inte jag! Jag vägrade så mamma fick ta på sig dem istället och jag tryckte på knapparna så det började pipa i dem. Sen skulle vi byta tyckte mamma, men jag ville fortfarande inte. Jag är inte SÅ lättlurad om hon trodde det.

Spruta skulle jag fått med, men när mamma nämnde att jag käkar penicillin så fick jag ingen! Bra va?! Men sen sa hon att jag får komma tillbaka och få den i november istället. Jag som trodde jag kunde slippa!

Jag fick mäta mig och väga mig också. 113 cm och 18 kg. Jag trodde det stod 1800 kg på vågen, men så var det visst en prick där man skulle läsa också. 18.00 kg! Jaja...

Visst var tårtorna fina! Jag stod intill mamma när hon gjorde dem och gav henne beröm hela tiden. Sen hjälptes vi åt att sätta dit flaggor. Mamma tyckte att en sisådär 5 flaggor var lagom - jag tryckte dit hela paketet! Men det blev ju bra eller hur?! ;-)
 

Hajar precis!

Skrivet av  Alexander
Jag tvärvägrade med dom där lurarna! Varför ska man alltid göra som dom stora vill? Men dom kan sina knep! Jag fick åka tillbaka långt efter och ok då; bäst att få det gjort så dom blir nöjda.

Bokstäver är lajbans tycker jag med. Den där tavlan var enkel. Kunde dom inte klämt till med nåt mer? :-)))

Jaha, så det blir spruta ändå... Kan jag inte ta efter knepet då ju. Jag ska visst få min till våren, när jag är 5 1/2 år.

Du är mindre än jag. När jag var 4 år & 5 månader vägde jag27,6 kilo och var 120 cm lång minsann! Fast jag har visst nån sjukdom. Jaja, blir nog bra. :-)

Åh, vad jag längtar till på onsdag! Blir ju lite avis när jag läser om din helg! Hoppas jag får det lika kul! Jag vet att jag ska få paket. Men dom säger ju inte vad det är i! Åh, så förgrymmande! :-)))
 

Artiklar från Familjeliv