Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sista besöket på BVC...

Skrivet av Kicki & Emma
var det dags för igår!! Kändes lite vemodigt faktiskt när BVC-sköterskan gick igenom allt från förlossningen till utvecklingen under dessa år. Jag är så nostalgisk av mig. JOBBIGT!!!

Emma vägde 20 kg och var 110,5 cm lång. Så fick hon sin poliospruta också och det gick jättebra.

Nu ska jag tillbaks dit på torsdag och gå igenom journalen med en läkare. Jag bad om en kopia på denna, tyckte det kunde vara kul att ha, och tydligen får dom inte lämna ut en kopia på journalen om inte en läkare går igenom denna först med en.
Svar på tråden: Sista besöket på BVC...

Här fick...

Skrivet av  Linda m Adam -99
... jag orginalet på journalen sist vi var på bvc. Först sammanställdes den på ett papper där olika saker kryssades i och om det var nåt speciellt, och sen fick jag godkänna och skriva under att den skulle lämnas vidare över till skolsköterskan. Men själva journalen fick jag som sagt med mig hem. Tycker också det är kul att ha den kvar. :-)
 

Vad händer med journalen

Skrivet av  Vickan
om man inte ber om att få den? Slänger de den?
 

Jag vet inte...

Skrivet av  Linda m Adam -99
... men hon frågade om jag ville ha den eftersom de inte hade användning av den där längre.

Vi ska tillbaka till bvc igen nu på fredag. Adam fick inte polio-vaccinet sist vi var där eftersom han åt penicillin. Men nu är han frisk! Däremot är jag dunderförkyld så jag hoppas bara inte jag smittar ner honom... han är ju som en svamp när det gäller att dra åt sig alla virus och bacillusker!
 

Här är det ingen 5årskontroll

Skrivet av  Åsa m A&E
utan en 5,5års då blir man utskriven till skolhälsovårdenoch får Polio. Så vi får vänta ett halvår till.

Dock var vi där extra när Arvid fyllde 5 (drygt en månad sedan, han fyller den 30/9) då var han 102,5 och nästan 16kg
 

Ingen 5-årskontroll här heller.

Skrivet av  Marie m. Alex5, miniOliver1 & Alicia2/4
Här är det 4-årskontroll med hörsel, syntest och lite till. Sen är det sista vaccinationen på BVC vid 5 1/2 års ålder. Så till våren blir det för oss mao. :-)
 

5,5 års kontroll här med...

Skrivet av  Kattis med Lisa 99 och David 01
Men vi har ju precis flyttat och bytt BVC, så när lillebror var på 3 års koll så fick Lisa följa med. Hon är 115,5 cm och väger 16 kg. Lång och smal alltså!Sista kontrollen blir till våren, jag vill också ha Lisas journal. Kul att spara.
 

Artiklar från Familjeliv