Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad gör niefter dagis/dagmamma?

Skrivet av Åsa m A-99&E-02
Hur ser er kväll ut? Hur gör ni med egentid?

Undrar då våre kvällar blir så "korta" och mest handlar om mat och bolibompa eller en film. Tid för träning etc känns hopplöst att ta eftersom då alla tvätt etc missas den kvällen. Stackarn som är hemma har ju fullt upp med barnen. Vilka av själv som vi bl.a. kan läsa nedan om inte är änglar direkt.
Svar på tråden: Vad gör niefter dagis/dagmamma?

Hos oss..

Skrivet av  Kicki & Emma
Jag är ju hemma stax innan kl 14 de flesta dagarna så hos oss hinner vi med det mesta.

På kvällen ser barnen Bolibompa, får kvällsmat, vi läser saga och så brukar de somna vid kl 19-19.30. Då brukar vi titta på TV, sitta och prata, plocka undan lite, laga morgondagens mat osv. Vi båda prioriterar "träning", i vårt fall qi gong. Dels hemma en stund varje kväll, dels "lektion" en kväll i veckan. Det finns INGA hushållssysslor hos oss som är viktigare!!

Emma har än så länge inga aktiviteter under vardagarna. Förmodligen kommer hennes gymnastik att ligga på onsdagskvällar i vår. Annars har vi sagt att MAX en kvällsaktivitet var under vardagarna.

Tvättar gör vi mest på helgerna, det blir en maskin här och där under veckorna om det måste. Lagar mat gör mannen min och jag städar/plockar undan.

Jag är dock glad att jag har möjlighet att jobba deltid och att mannen är hemma mycket. De dagar jag kommer hem efter kl 17 är jag helt slut och tycker inte jag hinner med något alls.
 

Hur mycket deltid jobbar du?

Skrivet av  Åsa m A&E
Jag jobbar 85% är ledig varannan onsdag och jobbar 7 timmar må-ti. Dvs mellan 8-15.45 och på to-fr 8.30-17.15 då jag lämnar på dagis innan 8 å ju sedan ska hinna iväg till jobbet.
 

Jag jobbar 75%

Skrivet av  Kicki & Emma
Heldagar varje måndag och varannan fredag (kl 7-16)
Ledig varannan fredag
Tis-tors jobbar jag 7-13

Restid ca ½-1 timme.

Jag är supernöjd med tiderna och hoppas att jag kan ha dom lääääänge till!
 

Artiklar från Familjeliv