Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Särbo - en lösning?

Skrivet av anynom nu
Min man reser ganska mkt i perioder och varenda gång han åker tycker jag att det är så skööönt. Jag längtar aldrig efterhonom och tycker alltid det är lite småjobbigt när han kommer tillbaka efter en 1-2 veckas resa. Tycker ni att det är skäl nog för särboskap?
Svar på tråden: Särbo - en lösning?

Känner igen

Skrivet av  Ensam i tvåsamhet
När han är borta är det så lugnt här hemma. Harmoni i familjen. Barnen är glada och sams, leker och kramas och hjälper varandra. Jag går och småtrallar, vi skrattar mycket tillsammans.

När han kommer hem tar han datorn. Och TV:n. Frågar barnen mig något är det bäst att säga "Fråga pappa", för annars kan han tjura ihop om jag bestämmer nåt han ogillar. Jag är mycket mer tillåtande än honom.

När han är hemma går jag nästan hela tiden och retar mig på honom. Han jobbar varje dag, så man kan ju tycka att han skulle ägna sig åt familjen hemma. Men nej, han säger åt ungarna att leka på rummet eller ute och så sitter han vid datorn. Gallskriker bebisen hör han inte, så inte kan jag lämna huset och känna att barnen har det bra.

Vill egentligen separera eller bli särbo, men då skulle han bli dubbelt jobbig såklart så jag vågar inte föreslå det.
 

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Skrivet av  Tellus
Det låter precis som hemma hos oss!
Särskilt det där med harmonin hemma när han är borta!

Jag funderar väldigt ofta och mycket på antingen särbo eller separation.
Man kan väl kanske börja som särbo och om kärleken ändå inte kommer tillbaka så separerar man?
Då har man ju redan delat hemmet och behöver inte gå igenom det på det jobbigaste sättet som när man separerar direkt.
Jag bara spånar på nu,vet ju igentligen ingenting om det här.
 

Artiklar från Familjeliv