Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan detta funka??

Skrivet av Kär mamma
Har träffat en kille som bor med sina barn ca 7 mil från mig och mitt barn. Ingen vill flytta p g a barnen, kan det funka att bo så långt ifrån varandra och ändå ha ett förhållande?? Någon som är i samma sits? Vet inte om jag ska försöka glömma honom eller kämpa på??
Svar på tråden: Kan detta funka??

Oxå kär!

Skrivet av  cilla
Jag har varit tillsammans med en man nu i 1,5 år. Vi bor 37 mil ifrån varandra men vi älskar varandra och kämpar på. Ingen av oss kan flytta p g a barn varannan vecka. Jag tror att vi kommer att vara tillsammans mycket länge, förhoppningsvis tills ungarna flugit ut och vi kan vara tillsammans jämt! 7 mil e väl ingenting, det tar ju bara 30 minuter!
 

Försök kämpa

Skrivet av  Fisen
Hej
Jag sitter i samma båt som du fast han bor 11 mil ifrån mig vi har varit tillsammans i 7 mån. Men det är tufft!!
Jag tror det är viktigt att ni pratar med varandra mycket och ofta om detta att det är inget normalt förhållande. Fr¨gan är väl om ni / vi på sikt kommer att kunna flytta ihop.
Det ställs stora krav man ska mysa vara vardaglig gå på fest slappa gå på bio och försöka älska på ett avslappnat sätt fast man vet att man bara har en begränsad tid på sig. På något sätt så ska man ta igen allt man inte har gjort och allt man inte kommer att hinna nkan bli lite svårt ibland. Detta har bla påverkat oss när det gäller sexlivet det gick lite som på ackord ett tag men vi la in handbromsen och pratade om det och försöker att leva ett normalt liv när vi träffas. Men min KÄRLEK är iallafall värd att kämpa för jag hoppas att vi ska kunna bo ihop så småningom men i vet att en av oss kommer att få pendla ca 8-9 mil.Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv