Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad göra? Hjälp!

Skrivet av anonym just nu
har lite funderingar jag skulle vilja få reflektionern på.

Min särbo och jag bor ca 100 mil från varandra. Han vill att jag ska flytta till han. vi har båda barn. Jag tvekar av olika anledningar.

* avståndet. Tvekar till att lägga 100 mil mellan mitt abrn och dess pappa. Nu sker umgänge var fjärde helg. Om en flytt blir av kommer jag och abrnet att komma upp var fjärde till var sjätte vecka för att barnet och pappa ska kunn aha regeklbundet umgänge. Känns som att akg hoppas att pappan ska vilja träffa sitt barn oftare och då blir en flytt svår.

* familjesituationen. Min särbo ahr en hel del problem med bion. Allt från tajt om pengar till problem med barnen och hot om att vägra "ha" barnet som bor hos pappan. Även bråk om mig, kalla fula namn etcjag tvekar till att dels själv bli mer inblandad men först och främst att balnda in mitt abrn. Svårt att inte bli påverkad om man bor ihop.

* sälkten. min familj bor alla här. hans familj bor ca 10 mil från honom och de träffas sällan. Här jag jag och mitt abrn ett jättestöd av min familj.

*socialt. jah har många vänner här som är mig ett stort stöd i livet. borde jag lämna dem

min särbo vill inte flytta. Kan itne tänka sig det säger han. om han inte blir absolut tvungen. Säger dessutom att ahsn abrn nog inte kommer vilja flytta. Vad är det som säger att mitt vill det? Han säger också att mamman inte kommer gå med på det. Vad då? mitt ex hoppar ju inte direkt jämfora heller.


ett långt inlägg. tack för att du tog dig tid. Kom med spontana reaktionern. Både bra och dåliga.
Svar på tråden: Vad göra? Hjälp!

varför

Skrivet av  nina
ska du ge vika om inte han vill?
Mest rättvist är väl om ni flyttar 50 mil vra. Då sker ihopflttningen på lika villkor. Lycka till!
 

mer info

Skrivet av  anonym just nu
Min särbo har jobb på orten han bor på. jag har bara praktik. Han är boförälder till ett barn och umgänges till ett. Nu i helgen sa hans bio till älsta barnet. "Jag kommer aldrig i livet gå emd på att ni flyttar med pappa till X bara så du vet det" tycker det är snett att dra in barnen i det hela.

Vet med mig att jag kan välja att bli umgängesförälder jag med, men det känns inte aktuellt för mig mitt abrn är det viktigaste och jag trivs att bo emd mitt barn och pappan är nöjd med hur vi ahr det också. Jag är mycket tacksam för era tankar. och hoppas ni fprtsätter stätta mig
 

Flytta inte

Skrivet av  skytten
Hej!
Jag tycker att du inte ska flytta när han inte verkar ha förståelse över din situation.
Han verkar inte heller stötta dig eftersom det är du som får riva upp hela din tillvaro.
Vad betyder bion?
Sedan så verkar han inte snäll som kan säga fula och elaka saker till dig heller.
Känner igen mig lite gran av det du skrivit, själv bor jag fortfarande ihop men jag har sagt ifrån nu och jag ångrar att jag nämnde särbo för det har bara blivit kaos av allt.
Det hade varit bättre om vi inte hade förhållande alls.
Tyvärr så kommer vår son som är under ett år i kläm.
Men min kille har också problem med pengar och respektlös mot mig och har inte heller så bra familjeförhållande på sin sida.
Jag tycker att du ska stanna kvar, du har en familj som ställer upp, det är värdefullt.
Fundera lite mer om hur mycket du ska ge upp av dig själv, älskar du honom så prata ihop om precis allting, alla ev. problem red ut det innan du flyttar annars kanske du tvingas flytta igen men barnen.
Jag vet inte hur mycket dina barn är inblandad i detta men du känner vad som är bäst för dem.
Jag tycker att dina anledningar och den tevekan du känner är tillräckligt för att inte flytta.
Hoppas att det går bra för dig/kram
 

Artiklar från Familjeliv