Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Träffa pappa

Skrivet av mamman
Jag och min dotters pappa är särbo.. Ja vårt förhållande har alltid varit otryggt.. men vi har alltid kämpat..
Jag har inga problem att vara särbo.. MEN vi har så olika åsikter om allt.. Jag vill prata med honom kanske 5 min varje kväll och berätta om min och dotterns dag och säga godnatt osv.. Han tycker det är tjatigt och säger att han inte hinner sakna mig..
Han tycker att han får ha vilka gäster han vill hemma som även sover där.. och jag har lite svårt för det när det handlar om tjejer och X!
Kanske är jag bara för otrygg..

Mitt största oros moment just nu är att i Januari börjar vår tös på Dagis och jag börjar joba... Det kommer att innebära att jag och min pojkvän bara kan träffas varannan helg.. Kommer det verkligen att hålla.. och hur ska hans umgänge med dottern flyta på??
Han jobbar dumma tider 12-21 vardagar+ varannan helg.. Någon vardag i v kan han vara ledig.. Men räcker det verkligen att lilltjejjen bara träffar pappa varannan helg + i/2 dag i v??

Vi skriver schema på familjerätten i och med att vi haft det så struligt och vår kontakt där frågade om vi inte skulle flytta ihop för det skulle vara det bästa för vår tös.. Visst vill jag men inser att med vår bakrund så är det bättre att vänta något halvår/år.. Han vill inte alls utan trivs så här!
Suck.... Vet inte alls hur vi ska göra!
Svar på tråden: Träffa pappa

hej duu

Skrivet av  nettan med robin
har exakt likadant mellan mig o mitt ex som han blev innan nyår...det har funkat bra att va särbo..jag har tagit hand om sonen o han har gjort sitt vi har träffats max 3-4 ggr i veckan..
han har festat varje dag o dessutom haft tjejer hos sig samt sitt x o hon har sovit där..sen sa jag stopp nu runt nyår pga hans drickande..o han inte kunde acceptera att jag skulle fira nyår på annat håll..han har fått sina chanser nu under en bra tid o jag har gett upp nu han slutar inte dricka o han har varit otrogen för sista gången...
nu vill han helt plötsligt ha gemensan vårdnad o ha sin son i sitt mögelhus varannan helg... det roliga är hade vi fått en dotter hade han aldrig brytt sig...

 

Artiklar från Familjeliv