Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

emot

Skrivet av mamma
Emot att jag trotts att jag vet att blir uppröd över mycket som skrivs om katastrofen i asien så fortsätter jag läsa.

Jag blir mest uppröd över att man pratar om det som om det var det ÄNDA hemska som händer i världen.

Men jag skulle må bättre om jag inte läste tidningarna eller här inne då när det diskuteras eller ser på tv, men ändå gör jag det.
Svar på tråden: emot

Emot att 8000 personer dör

Skrivet av  Adde aka Snoopy
i AIDS varje dag. Och jag håller med dig. Det är alldeles för och oproportinerligt mycket översvämning.
 

Japp

Skrivet av  fattig mamma
när katastrofen är ett faktum skall alla plötsligt få hjälp att få psykvård och sjukvård, pengar som i normala fall aldrig finns portioneras ut till komuner och sjukhus.....ahhhhh.... alltså finns det pengar. Allt detta är ett politiskt spel, ja vi är ju tvugna att visa oss så medkännade för vad skall omvärlden annars tro om oss. Tycker absolut att alla som varit med om asien katastrofen SKALL OCH BÖR få hjälp, men för guds skull hjälp alla "andra" i samhället som är i akut behov av hjälp med!!!Tänder ännu ett ljus för alla som dagligen drabbas av sjukdom och dödsfall i tysthet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Skriver under

Skrivet av  Marina
det finns långt många fler som är i stort behov av hjälp, som "snällt" får vänta...
 

Håller också med

Skrivet av  A-K CK
det är lätt att glömma alla andra. Plötsligt är det bara detta som gäller.

Min man och jag har tröttnat på att läsa sida upp o ner om bara katastrofen, så vi har suttit och försökt finurla ut vilket av de nyheterna (små som notiser efter 10-15 helside uppslag om Asien) skulle ha varit på löpet om inte Asien hänt.
 

Artiklar från Familjeliv