Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

emot kungen

Skrivet av Johanna
och hans tjafs om att Persson brutit mot grundlagen genom att inte tidigare informera honom om situationen i Asien.
Varför skulle knugen prioriteras? Han har _ingen_ makt och inte ett skit att säga till om, nån borde berätta det för honom. Man får tycka vad man vill om Persson men i detta har han faktiskt inte gjort fel.
Nää fy, tycker vi ska passa på att göra oss av med Sveriges dyraste socialbidragstagare.
Svar på tråden: emot kungen

Absolut FÖR kungen

Skrivet av  Ragata Askeland
som är den ende i hög befattning som visat sig både medmänsklig och som vågat kritisera GP med anhang. Han är statschef och ska som sån få den information han är berättigad till oavsett vad du eller jag tycker.
 

han

Skrivet av  Mia
kan väl titta på tv som alla andra? lr är reportagen för svåra för honom att förstå om det inte är Lilla Aktuellt?
 

*ASG*

Skrivet av  Kumikameli
Håller för övrigt med om det mesta Johanna säger. Avskaffa monarkin, det extremt odemokratiska statsskicket.
 

*s*

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
Den var bra!
 

Tänk det var precis det jag tänkte

Skrivet av  PBSthlm
förutom det där med Lilla Aktuellt....
 

Han tittade på aktuellt

Skrivet av  Jo73hanna
men han ska ändå (fråga mig inte varför) ha info från UD eller regeringen.
För Kungen!!!
 

EMOT

Skrivet av  Sofie och Ronja + Bf 28/3
tyckte att det var skrattretande när jag läste om det, han med sina flygande sparvar och alla dumheter han säger och att mannen är helt utan insikt i hur vanligt folk lever och har det gör honom inte precis mer sympatisk i mina ögon...

Jag tror nog att Persson hade viktigare saker för sig än att kackla med honom som ändå inte har något att bidra med.
 

Mot monarki, men

Skrivet av  Tilia
nu HAR vi monarki, och det hör till statsministerns plikter att informera statschefen om nationella katastrofer. Kungafamiljen fick kritik för att de uttalade sig sent och mot den bakgrunden är det rimligt att kungen talar om hur det var. Han såg på nyheterna på annandagen och försökte då komma i kontakt med UD.

Varken Persson eller Freivalds har skött sig tillfredsställande, och vi får aldrig veta om Anna Lindh hade skött det hela bättre tyvärr...
 

Har GP inte följt

Skrivet av  eva
lagen ska han faktiskt straffas. Det ska alla göra som inte följer lagen.
 

Artiklar från Familjeliv