Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sonen stoppade godis i näsan

Skrivet av Nape
Vi höll på att flytta och min mamma var barnvakt åt sonen, då 3,5 år. Min mamma är _väldigt_ känslig när något händer, men jag fick ändå en chock när hon ringde och storgrät utan att få fram ett ljud. Det enda jag uppfattade var att sonen var på vårdcentralen och gråååååt. "Förlåt, förlåt, jag kollade efter honom hela tiden". (Stackars min mamma.)

Vi slängde oss i bilen och åkte dit så snabbt bilen bara gick. Rusade in på vårdcentralen och mötte en rödgråten mormor och en glad son. Min mamma hulkade och skakade av gråt men sonen berättade att "dumma doktorn försöker hålla i mig".

Tydligen hade de försökt peta ut godiset men sonen stretade emot så pass att det inte gick. Min mamma klarade inte att hålla i honom hårt nog heller och fast de kom in extra sjuksystrar stretade han emot så pass att det var omöjligt.

Mamma Nape klev in och greppade tag om sonen. Jag är van att tvångsmedicinera då sonen har astma. Jag höll i armar och ben och panna, läkaren klev fram och skulle precis börja rota i näsan när sonen skrek "Varföööör, varfööör, jag har redan nyst ut godiset ju".

*asg* Bara att åka iväg och fortsätta med flytten. Mormor fick torka tårarna och åka med oss då hon var allt för uppjagad att barnvakta.
Svar på tråden: Sonen stoppade godis i näsan

Hihi

Skrivet av  Moa snitt 10/1
stackars mormor :)
 

Artiklar från Familjeliv