Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2003/03

Skrivet av .T.
Gå in och kika på ankomst 2003/03
En "kärleksförklaring" till gravida mammor.
Så otroligt rörande" Så avundsjuk jag blir. Hans ord känns så övertygande.
Jag ser igenom min sambos ord. Han säger att jag är fin och han gillar min kropp. Men jag vet att han hellre vill ha mig smalare. Det märks på nåt vis. Han säger aldrig nåt positivt om min kropp tycker jag. Visst kan han säga att jag är fin. Men det jag skulle vilja hör är: "Åh vad jag älskar din kropp. Jag älskar din former och kurvor" Jag skulle vilja hör honom säga det från sitt hjärta.

Om jag beklagar mig så säger han bara: Men börja tränar mer då"
Kanske är det också därför som jag inte har lust med sex. Känns som han bara vill knulla. Jag vill älska.
Han kan bli kåt på nolltid. För mig tar det nästan en dag av förspel.
Känner mig så j-la äcklig!!
Svar på tråden: 2003/03

hej

Skrivet av  LoT
mycket fint skrivet på 2003-03.

hejsan .T. Mycket av det du skriver känner jag igen mig i. Jag vet dock inte vad lösningarna är. Man vill ju bara bli älskad för hur man ser ut men det känns inte när/om man blir det. Tror ofta att vi ser förbi de tecken som säger att sambon älskar ens kropp bara för att det ärMIN kropp. tror att man hänger upp sig på de tillfällen då manuppfattar en tvekan och en osäkerhet i deras ordval och tonläge i rösten.

Det där med sex känns igen,, jobbigt det där. jag vill också älska känna hans händer på den kropp man verkligen försöker att gilla men istället får man ju "In-ut" varianten (är säkert mer men jag märker det inte just nu) som lämnar en äcklad av sin kropp och tänkandes var det allt jag dög till.

usch mitt inlägg vart allt annat än positivt...

Kram på dig tänker mycket på dig...

Lisa
 

Jag känner igen mig...

Skrivet av  Jenny
får heller aldrig några komplimanger som känns äkta och om jag klagar så säger han exakt samma sak:- Det är väl bara att träna lite.
Han brukar säga att jag är fin men aldrig de sakerna som jag önskar att han skulle säga.
Vet hur det känns. Kram
 

Artiklar från Familjeliv