Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid med matprobl.?

Skrivet av Nykter anorektiker f.tf.
Hej..
Jag bara funderar om det finns
ngn här som kämpar som jag..
Svar på tråden: Gravid med matprobl.?

hej

Skrivet av  Pekaboo
Jag finns....
 

Tack..

Skrivet av  N.A.
Hej..

Jag tar extra tillskott och tänker hela tiden på att barnet ska få allt det behöver. Jag ser med avsky på ammande mammor som svälter sig själv. Tycker synd om barnen!
Men jag fasar inför tiden när barnet slutar amma..

Är grav. 8:e mån. (+1,5kg)
Jag vet att jag är sjuk som ens skriver det, men det kändes som om jag måste skriva ut det för att förstå hur korkad jag är..
Ibland känner jag mig äcklig, ibland tycker jag att det är ju ingen fara med (bara)1,5kg.

Min man tittar på mig och frågar hur mycket alla andra går upp. Han vet inte vad jag väger. Han vet inte att det är jobbigt just nu. Jag har berättat att jag haft problem förut men jag tror inte han skulle förstå.

Hur ska jag undvika att hamna i ekorrhjulet när jag inte längre behöver föda ett barn?
 

Hallåå!!

Skrivet av  Pekaboo
Har du bara gått upp 1,5 kilo??
Växer magen som den ska?

Ja...då ligger vi nog inte riktigt på samma nivå....själv gick jag upp 17 kilo. Jag ville hellre ha ett friskt barn, så under graviditeten tänkte jag på mitt barn och trotsade ångesten.

Får jag fråga varför du ser med avsky på ammande mammor? Jag förstod inte riktigt vad du menade!

Jag kan ju bara säga av egen erfarenhet att du kommer få sämre när du har fött. Amningen gör att man går ner i vikt, vare sig man vill eller inte....eftersom du bara gått upp 1,5 kilo så kommer du antagligen gå ner mycket mer. Och då är du fast igen....
 

Nej, barnet mår jättebra!

Skrivet av  N.A.
Jag tänker på att jag får i mig tillräckligt och mer.. Min ämnesomsättning ligger fortf på noll ungefär, men barnet tar vad det behöver. Ingen fara. Hon ligger precis på normalnivån.

Det om ammande mammor.. Jag ser med avsky på de som svälter sig när de ammar, de kan ju inte tillgodose barnets näringsbehov ordentligt. Jag är rädd för att fastna i fällan igen när jag inte längre behöver tänka på någon annan.. Dvs när jag slutar amma behöver ju inte barnet att jag sköter mig längre.
Jag har svårt för att äta genom att tänka på mig själv.

Jag vill inte bli sjuk igen när barnet inte längre behöver mig(som mat då)!

Jag tror jag kommer amma lääänge.. *mysigt*

Nu +2.. Jippi!

Tack för att jag får skriva av mig lite!
Du är söt.
 

Okej

Skrivet av  Pekaboo
Okej...då förstår jag!

Hoppas att det går bra för er...själv föll jag i fällan när jag slutade amma.
 

Vad jobbigt..

Skrivet av  N.A.
det måste vara för dig!
Ta hand om dig, så ska jag tänka på dig..

Kram!
 

Leka frisk!!

Skrivet av  Helena
Hej du
Jag har två barn.En flicka på 2är och en pojke på 6mån.
Blev gravid med flickan mitt under en behandling i Mora på MHE-Kliniken.
Hade haft ätstörningar sedan 14års ålder och var då 30år.
Skulle kanske inte rekomendera det till alla men för mig funkade det jättebra.
MHE sa att jag ju alltid kunde låtsas att jag var frisk och verkligen prova på det livet.
Har sedan den dagen inte haft ett enda återfall. När man är med barn har man ju ansvar för ett annat liv än sitt eget och när man sedan väl blir mamma kommer du att upptäck att man faktiskt inte kan vara en bra sådan utan att äta.
Vill du veta mer eller bara snacka av dig kan du alltid maila mig på [email protected]

Sköt om "ER"
Kramar