Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här!

Skrivet av Ätande anorektiker
Hittade de här snacket idag och har läst igenom det ni skrivit. Jag har själv varit sjuk i både bulimi och anorexi. Kallar mig idag för ätande anorektiker. Vändpunkten för mig blev min äldsta son. När jag blev gravid så insåg jag på nåt vis att nånting var viktigare än jag. Jag slogs med demoner och lyckades sköta mig under graviditeten. Har sen haft en hel del bakslag och känner alltid en enorm tillfredställelse när jag går ner i vikt. Men mycket annat i kroppen är förstört. Har problem i svalget pga ärrbildningar, en ökad hårväxt på kroppen. Den kom i samband med mina svältperioder. Har också svårt att känna att jag är hungrig. Sjukdomen är ju så sjuk i sig. Det biter sig fast och håller en i ett järngrepp. Man kämpar med sin kropp på ett sjukt sätt. Anser väl ändå att jag är frisk och har pga det kunnat hjälpa andra. Jag vet hur många av er har det. Hur man planerar sina dagar så man ska hinna äta och spy innan man ska göra det eller det. Hur bra man mår efteråt innan ångesten hinner ikapp. Har ju blandat sjukdomarna och tyckte att jag mådde bättre när jag inte åt något alls. Inställningen till mat blir så absurd. Aldrig normalt utan antingen eller.
Idag lever jag ändå ett "friskt" liv men med tankar som spökar. Har mina barn som tar upp min tid och ensam hemma är jag nästan aldrig.
Har idag svårt att se mig själv bli allvarligt sjuk igen. Men det är klart händer nåt tråkigt så slutar jag alltid äta. Det sker med automatik.

Kanske kan jag stötta någon.
Skickar er alla som behöver en stor kram!
Svar på tråden: Ny här!

Det skulle vara kul att maila varandra.

Skrivet av  maria
Hejsan,
När jag läste ditt inlägg kände jag så väl igen mig. Kan också kalla mig ätande anorektiker. Jag är frisk men ändå inte, äter men har superkoll på allt jag stoppar i mig och får då och då hetsätar tendenser, inte ofta men ändå tillräckligt för att jag ska må både psykisktoch fysiskt dåligt efter att ha ätit för mycket. Idag har jag ätit hela dagen, samtidigt som jag haft stenkoll på hur mycket det hamnade på: 5000 kcal mot mina ordinarie 2000 kcal/dag. I morgon ska jag gå på apoteket och köpa något microlavemang så att jag gör av mig med det jag ätit, sedan så ska jag inte göra så här mot kroppen något mer.

Min mailadress är: [email protected]

Kram Maria.
 

Jag mailar dig! *imt*

Skrivet av  Ätande anorektiker
....
 

Artiklar från Familjeliv