Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det medicinering mot fixering på sötsaker

Skrivet av Förtvivlad
Tänker jämt ,längtar jämnt efter sötsaker....är så orolig i hela kroppen ..vill bara bli lugn...har försökt med Zoloft men det hjälpte inte alls...känner mig hopplöst "nere" och sugen hela tiden,,,någon som vet råd???
Svar på tråden: Finns det medicinering mot fixering på sötsaker

krom - tabletter sägs hjälpa

Skrivet av  M
mot suget, men jag vet inte om jag tror på det själv riktigt..

Det kan ju vara värt att prova, men då det är hälsokost så får man nog äta några veckor innan det ger någon verkan tror jag..

 

Men suget står säkert för något.........

Skrivet av  *J*
Maten och suget har för mig varit ett substitut för att slippa må dåligt. Jag lärde min kropp att om jag är orolig, ledsen, trött, har ångest, är glad, förbannad så äter jag. Kroppen är smart och så fort jag fick någon av dessa känslor så poppade suget fram som gubben i lådan. Fundera på när och varför du är hungrig/sugen. Se till att äta regelbundet och tryck inte undan känslor även om det är jobbigt, sätt gränser. Detta går inte på en handvändning men det är iallafall några tips om hur du kan gå till väga. Kram
 

Hjälp finns

Skrivet av  Carina
Jag har själv perioder när sötsuget är stort och jag äter periodvis chromtabletter. Du hittar dom i hälsokostaffären, men det finns många olika, så jag tycker du får prova dig fram. Själv använder jag Prochrome, dom fungerar för mig.
Lycka till!!